اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس از موضوع خاموشی ها نمی‌گذرد/ لزوم اصلاح سوءمدیریت در قطعی برق

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس از موضوع خاموشی ها و قطعی مکرر برق نخواهد گذشت و با جدیت کامل موضوع را پیگیری خواهد کرد و از ابزارهای نظارتی خود در این باره استفاده می کند.

مجلس از موضوع خاموشی ها نمی‌گذرد/ لزوم اصلاح سوءمدیریت در قطعی برق

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از قطعی مکرر برق در سطح کشور گفت: در تماسی که بخش اورژانس با من داشتند عنوان می‌کردند که تعداد قابل توجهی از بیماران کرونایی که در منزل از کپسول اکسیژن استفاده می‌کردند، به دلیل قطعی مکرر برق شرایط‌شان حاد شده و نیاز به اورژانس پیدا کردند. 

وی افزود: قطعی برق امروز در تمام ابعاد زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و حتی سلامت مردم نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در حوزه انتخابی من در شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخار به دلیل کمبود با، قطعی برق را داریم و سختی کار زمانی بیشتر می‌شود که در زمان قطعی برق، پمپ‌های آب نیز از کار می‌افتند و مردم حوزه انتخابی من علاوه بر قطعی برق، قطعی آب را در چند مرحله تحمل می‌کنند یکبار در زمان قطعی آب و یکیار هم هم‌زمان با قطعی برق. 

حاجی‌دلیگانی  خاطرنشان کرد: در تعداد قابل توجهی از شهرستان ها مخابرات ژنراتور جداگانه‌ای ندارد و با قطعی برق، تلفن، اینترنت و به طورکل امور مخابراتی آن شهرستان هم قطع می‌شود ومردم هیچ کار نمی‌توانند بکنند.

وی افزود: با چنین وضعیتی مردم در ابعاد مختلف که زندگی با قطعی برق با بحران مواجه می‌شوند و باید تدبیر جدی برای بهتر شدن وضعیت اندیشیده شود. 

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: باید هر چه سریع‌تر با مدیریت درست جلوی قطعی برق را گرفت و در بحث توزیع برق با تدبیر مناسب شرایط بهتری را ایجاد کرد.

این نماینده مجلس درباره راهکارهای مقابله با این مساله تاکید کرد: بهتر است در شرایط فعلی واحدهای صنعتی غیر ضرور که مصرف برق بالایی دارند موقتاً تعطیل شود تا برق مورد نیاز برای منازل و دیگر بخش ها در شهرها و روستاها تامین شود.

 وی افزود: از سوی دیگر دولت می‌تواند از واحدهای صنعتی که دارای ژنراتور برق هستند بخواهد تا برای کمک به وضعیت فعلی از برق سراسری استفاده نکنند و از برق ژنراتورهای خود کمک بگیرند تا از شرایط خاصی که در حال حاضر پیش آمده عبور کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس از موضوع خاموشی ها و قطعی مکرر برق نخواهد گذشت و با جدیت کامل موضوع را پیگیری خواهد کرد و از ابزارهای نظارتی خود در این باره استفاده می کند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: استیضاح وزیر نیرو تا چندی پیش مطرح بود اما به دلیل اینکه به پایان کار دولت دوازدهم نزدیک می شویم و استیضاح نیز دارای پروسه زمانی قابل توجهی است این موضوع فعلاً این موضوع در دستور کار قرار نگرفت اما با این وجود مجلس پیگیر حقوق مردم است و اجازه نمی دهد که حق و حقوق مردم تضییع شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول