اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رشد ۴۲ درصدی جریمه وصولی در حوزه قاچاق کالا و ارز

مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از رشد ۴۲ درصدی جریمه وصولی در سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه سال ۹۸ خبر داد.

رشد ۴۲ درصدی جریمه وصولی در حوزه قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعبدالمجید اجتهادی،مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۲ هزار و ۱۲۳ پرونده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد ۸۳ هزار و ۸۷۰ پرونده بوده است که به معنای کاهش یک درصدی پرونده‌ای مختومه نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌باشد.

مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی افزود: متخلفان در سال ۹۸ به پرداخت ۱۹ هزار میلیارد ریال و در سال ۹۹ به پرداخت ۲۱ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند که مقایسه این آمار نشان دهنده رشد ۸ درصدی جریمه متخلفان است.

وی تصریح کرد: مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال جریمه از متهمان پرونده‌ها در سال ۹۸ و مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی متهمان در مدت مشابه سال ۹۹ وصول شده است که این آمار بیانگر رشد ۴۲ درصدی میزان وصولی جریمه در حوزه قاچاق کالا و ارز است.

اجتهادی افزود: بیشترین پرونده‌های وارده حوزه قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات به ترتیب مربوط به استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی و کمترین پرونده‌های وارده مربوط به استان‌های ایلام و خراسان شمالی است.

وی یادآور شد: بیشترین آمار فراوانی پرونده‌های قاچاق خروجی در سال ۱۳۹۹ مربوط به سوخت و گوسفند زنده و بیشترین آمار فراوانی پرونده‌های قاچاق ورودی در سال ۱۳۹۹ مربوط به لوازم خانگی، دخانی و پوشاک و منسوجات است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول