اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحرکات واشنگتن برای احیای مذاکرات سازش؛ هیأت آمریکایی به منطقه می‌آید

برخی منابع آگاه عربی از تحرکات غافلگیرکننده آمریکا برای احیای مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با وجود مهیا نبودن شرایط سیاسی خبر دادند.

تحرکات واشنگتن برای احیای مذاکرات سازش؛ هیأت آمریکایی به منطقه می‌آید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه عربی گزارش دادند که دولت آمریکا در تلاش برای احیای مذاکرات سازش به هیأت امنیتی و سیاسی عالی‌رتبه آمریکا برای سفر به منطقه و دیدار با مقامات اسرائیلی، فلسطینی و عربی ، چراغ سبز نشان داده است.

روزنامه «رأی‌ الیوم» به نقل از این منابع نوشت که هیأت آمریکایی اواخر ماه جاری میلادی به منطقه سفر می‌کند و ایستگاه نخست آن نیز مصر است و در آنجا با نهادهای امنیتی و سیاسی دیدار و درباره چگونگی برداشتن گام‌های نخست برای احیای سازش و نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین گفت‌وگو خواهد کرد.

هیأت آمریکایی همچنین قرار است به پایتخت اردن و سپس به قدس سفر کند و در صورت مهیا بودن شرایط با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار خواهد کرد.

پیش از انجام سفر هیأت آمریکایی به منطقه، طرف آمریکایی با مصر، اردن، تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی تماس‌هایی برقرار خواهد کرد تا زمینه موفقیت این سفر و کسب موافقت همه طرف‌ها با آغاز مذاکرات سازش از نقطه‌ای که در سال ۲۰۱۴ متوقف شد، مهیا شود.  

به گفته این منابع، محمود عباس نیز از هر گونه تحرکات عربی و آمریکایی برای احیای مذاکرات سازش حمایت می‌کند و طی روزهای آینده دستور تشکیل هیأت مذاکرات جدید متشکل از شخصیت‌های امنیتی، سیاسی و رهبرانی از جنبش فتح را صادر خواهد کرد.

پیشتر عباس برای مشارکت در کنفرانس بین‌المللی صلح تحت نظارت سازمان ملل و آغاز مذاکرات جدی با رژیم صهیونیستی بر اساس طرح صلح عربی، اعلام آمادگی کرده بود.

مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان از سال ۲۰۱۴ به دلیل مخالفت این رژیم با آزادی اسرای قدیمی و توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری، متوقف شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول