اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

گلایه برخی سهامداران از عدم دریافت سود سهام عدالت/ واریز سود برای 44 میلیون نفر

در حالی که برخی سهامداران عدالت از عدم دریافت سود مرحله دوم سهام عدالت گلایه می‌کنند، مدیر پرداخت‌ها و سیستم‌های تسویه سمات می‌گوید در این مرحله برای حدود 44 میلیون نفر سود سهام عدالت واریز شد.

گلایه برخی سهامداران از عدم دریافت سود سهام عدالت/ واریز سود برای 44 میلیون نفر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بخش دوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 98 سهام عدالت در روز دوشنبه 14 تیرماه به حساب صاحبان سهام عدالت چه در روش مستقیم و غیرمستقیم به میزان 40 درصد واریز شد.

در این زمینه برخی از مخاطبان فارس و سهامداران عدالت گلایه کردند که هنوز سود مرحله دوم سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند و عده‌ای نیز اعلام کردند که سود برای حدود 5 میلیون نفر واریز نشده است.

خبرنگار فارس برای بررسی صحت و سقم این مسئله با حسین قشمی مدیر سیستم‌های پرداخت و تسویه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه تماس گرفت که وی گفت: سود سهامداران عدالت مربوط به 40 درصد سود عملکرد سال 98 شرکت‌ها در تاریخ 14 تیرماه به حساب 43 میلیون و 837 هزار و 413 نفر واریز شد. 

وی گفت: مردم برای اطلاع از سودهای دریافت شده سهام عدالت خود می‌توانند به سامانه « سهام عدالت » مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 1569 تماس بگیرند و از واریز سود خود مطلع شوند. 

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سمات گفت: در این بار مبلغ 3 هزار و 400 میلیارد تومان سودهای دریافتی شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت از 36 شرکت دریافت شده و در 40 درصد باقی مانده سود عملکرد سال 98 به حساب دارندگان سهام عدالت چه در روش مستقیم یا غیرمستقیم واریز شد. 

وی گفت: یک شرکت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت افزایش سرمایه داشته که در قالب سهام جایزه و یا حق تقدم به سهامداران خود پرداخت خواهد کرد. 

قشمی گفت: از 49 میلیون سهامدار عدالت، افراد فوت‌شده طی 15 سال گذشته خارج شده و برای کسانی که شماره شبای معتبر حساب بانکی داشته‌اند، سود سهام عدالت واریز شد. البته فوتی‌ها قرار است به روش واریز قهری در یک سامانه مخصوص سامانه قهری فوت‌شدگان سهام عدالت که در آینده با همکاری قوه قضائیه تشکیل می‌شود سود و سهام آنها بین ورثه توزیع شود، اما هنوز آن سامانه قهری راه‌اندازی نشده است. 

وی در مورد اینکه چرا سود سهام عدالت به حساب برخی افراد واریز نشده است، گفت: برخی از این افراد شماره شبای اشتباهی داده بودند یا حساب بلندمدت و یا حساب مشترک با فرد دیگر معرفی کرده بودند، برخی حساب ارزی معرفی کرده بودند که ما طبق قوانینی نمی‌توانیم به حسابهای یاد شده پولی واریز کنیم و کسانی که شماره شبای آنها درست بوده و حساب آنها از نظر توقیف بودن به دستور مقام قضائی و سایر مشکلات دیگر در جریان بوده، سود واریز کرده‌ایم. 

قشمی در مورد اینکه چه تعداد از سودهای واریزی برگشته است، گفت:‌از 22 بانک که از طریق آنها سود توزیع شده است، تاکنون پنج بانک گزارش برگشتی‌ها را داده‌اند و بقیه هنوز دریافت نشده است.

وی گفت: برخی از افراد هم چندین شماره حساب داشتند که فکر می‌کنند در شماره حساب آنها واریز نشده، در حالی که در شماره حساب دیگری از آنها این سود واریز شده است. 

وی گفت: برای سهامداران عدالت که سود عملکرد سال 98 سهام عدالت را شب عید نگرفته بودند، این‌بار سود تجمیع شده و به شرط اینکه حساب آنها مشکل نداشته باشد، سود به صورت تجمیع واریز شده است. 

به گفته قشمی، 10 درصد باقی‌مانده سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 98 در قالب سهام جایزه و افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر به صورت حق‌تقدم به دارندگان سهام عدالت اختصاص می‌یابد. 

وی گفت: اکثر کسانی که اعتراض می‌کنند سود نگرفته‌اند، در بررسی سایر حساب‌های خود متوجه شده‌اند که سود آنها به حساب دیگری که قبلاً اعلام کرده است، واریز شده است. اگر حساب اعلام شده مشکل قضائی و توقیفی نداشته باشد، حتما سود سهام عدالت واریز شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول