اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع آلمان: آماده انجام گفت‌وگوی جدی با روسیه هستیم

وزیر دفاع آلمان مدعی آماده بودن برای برگزاری گفت‌وگوهای جدی با روسیه به شرط آمادگی مسکو شد.

وزیر دفاع آلمان: آماده انجام گفت‌وگوی جدی با روسیه هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع آلمان چهارشنبه  خواستار گفت‌وگوی جدی با روسیه در بحبوحه وخامت روابط بین روسیه، به عنوان یک قدرت جهانی و اتحادیه اروپا شد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «آنگرت کرامپ-کارنباوئر» وزیر دفاع آلمان که در «شورای روابط خارجی آلمان» در برلین صحبت می‌کرد گفت که کشورش برای گفت‌وگو جدی با روسیه در هر زمانی آماده است به شرطی که مسکو نیز واقعاً در این زمینه جدیت داشته باشد.

وزیر دفاع آلمان افزود: «فکر می‌کنم ما جدیت خود را ثابت کرده‌ایم و اکنون این طرف دیگر (روسیه) است که اگر می‌خواهد باید جدیتش را ثابت کند.»

کرامپ-کارنباوئر که روسیه را به تلاش در بازگرداندن قدرت قدیمی خود متهم کرد، همچنین گفت که چنین گفت‌وگویی نبایدصرفاً یک رویداد نمایشی توسط مسکو باشد.

سخنان وزیر دفاع آلمان در پی تلاش‌های «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای برگزاری اجلاس حضوری با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای رسیدگی به موضوعات منطقه‌ای بیان شد.

این در حالی است که رهبر حزب مخالف آلمان  اخیرا در گفت‌وگو با یک رسانه روسی نسبت به آغاز هرگونه مسابقه تسلیحاتی با روسیه هشدار داد.

«تینو کروپالا» رهبر حزب مخالف «ای‌دی‌اف» در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که آلمان نباید در پی افزایش هزینه بیشتر بر امور دفاعی باشد، بلکه باید در پی روش‌هایی در کاهش هزینه‌ نظامی و گفت‌وگو با روسیه باشد.

وی در این باره گفت:« شما باید کل هزینه‌های تسلیحاتی آلمان را بررسی کنید. این هزینه‌ها 10 میلیارد دلار کمتر از روسیه هستند. من نیازی نمی‌بینم که آلمان هزینه‌های تسلیحاتی خود را افزایش دهد. برعکس، ما نباید مسابقه تسلیحاتی جدیدی را شروع کنیم، بلکه باید در مورد چگونگی خلع سلاح صحبت کنیم.»

کروپالا ابراز امیدواری کرد مسکو و برلین به جای تقابل، باهم همکاری کند و از دولت آلمان خواست که به جای اینکه اجازه دهد ایالات متحده خواسته‌های خود را دیکته کند، منافع اقتصادی خود را در مورد پروژه خط لوله گازی «نورد استریم-2 » به روشنی بیان کند.

 وی در مورد این ایده که به اوکراین باید در رابطه با ساخت خط لوله گازی نورد استریم-2 هزینه پرداخت شود  را بی معنی خواند و گفت ، روسیه به هیچ وجه مجبور به پرداخت هزینه‌ای به اوکراین نیست.

برلین از زمان بحران اوکراین در سال 2014 به تدریج هزینه‌های نظامی خود را در حالی افزایش داده که «آنگرت کرامپ کارن‌باوئر» وزیر دفاع این کشور با انکار این مسئله که افزایش هزینه‌های نظامی هیچ ارتباطی با ایالات متحده ندارد مدعی شد که دلیل این مسئله مربوط به رفتار روسیه و رویارویی سیستماتیک غرب با چین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اخیرا گفت که آلمان باید به جای تلاش برای نمایش قدرت، با مسکو همکاری گفت‌‌وگو کند. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری گفت: «آنه‌گرت کرامپ-کارنباوئر، وزیر دفاع آلمان به جای الگو گرفتن از "آنگلا مرکل" مافوق خود و صدراعظم آلمان که در آستانه هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم، بر ضرورت گفت‌وگو با روسیه سخن گفت، به مقام‌های ارشد ارتش آلمان توصیه کرد که درتقابل  با روسیه در پی تقویت نظامی باشند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول