اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید ظریف و همتای هندی بر تقویت گفت‌وگوهای بین الافغانی

وزرای امور خارجه ایران و هند ضمن گفت‌وگو درباره تحولات منطقه و موضوعات دوجانبه، بر تقویت گفت‌وگوهای بین الافغانی که به مشارکت سیاسی فراگیر همه طرف‌ها در افغانستان بینجامد، تأکید کردند.

تأکید ظریف و همتای هندی بر تقویت گفت‌وگوهای بین الافغانی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند که برای تسلیم پیام کتبی تبریک «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب به ایران سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه مورد علاقه فیمابین، در مورد آخرین تحولات منطقه، و بررسی وضعیت در افغانستان، چشم اندازهای پیش روی گفت‌وگوهای وین در مورد برجام، همکاری‌های مواصلاتی و ارتباطاتی از جمله همکاری‌ها در چابهار که به ارتقای همگرایی در منطقه می‌تواند کمک کند، بحث و گفت‌وگو شد. 

طرفین همچنین در مورد شرایط موجود افغانستان، بر لزوم تقویت گفت‌وگوهای بین الافغانی که به راه حل مشارکت سیاسی فراگیر همه طرف‌ها در افغانستان منتهی شود، تاکید کردند‌. 

* قدردانی وزیر خارجه هند از تلاش ایران برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین در افغانستان

وزیر امور خارجه هند با اشاره به گفت‌وگوهای جاری بین دولت افغانستان و طالبان در تهران از تلاش ایران برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین برای رسیدن به راه حل سیاسی فراگیر تشکر کرد.

به گزارش فارس، «سید رسول موسوی» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به ورود وزیر خارجه هند به تهران نوشت: وزیر خارجه هند ملاقات خیلی مهمی در این دیدار کوتاه خواهد داشت. مطمئن هستم که این دیدار پایه‌ای اساسی برای روابط ایران و هند در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی خواهد بود.

به گزارش فارس، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند روز یکشنبه ۳۱ خرداد ماه در پیامی توئیتری به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت و نوشت: «به عالیجناب ابراهیم رئیسی بابت انتخاب به‌ عنوان رئیس جمهور ایران تبریک می‌گویم. به‌ دنبال همکاری با ایشان در راستای تقویت بیش از پیش روابط گرم ایران و هند خواهم بود».

لازم به ذکر است رسانه‌های هندی امروز با اعلام سفر وزیر خارجه این کشور به تهران اعلام کردند که «سابرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند امروز (چهارشنبه) به تهران سفر می‌کند تا در خصوص طیفی از موضوعات و به ویژه وضعیت امنیت افغانستان با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کند.

شبکه خبری «WION» هند گزارش داد که تمرکز اصلی نشست جایشانکار و ظریف در تهران، اوضاع امنیتی افغانستان است.

وزیر خارجه هند پس از توقف چند ساعته برای نشست کمیسیون همکاری تجاری، اقتصادی، علمی، فناوری و فرهنگی روسیه و هند، عازم مسکو می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول