اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

قلم‌هایی که امروز آیت‌الله مصباح را نشانه رفته‌اند، فردا پا را فراتر می گذارند

جمعی از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در واکنش به توهین یکی از روزنامه‌نگاران به مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در بیانیه‌ای تصریح کردند: زبان و قلم هایی که امروز عمار ولایت را نشانه رفته‌اند، بی شک فردا روز نیز پا را فراتر می گذارند.

قلم‌هایی که امروز آیت‌الله مصباح را نشانه رفته‌اند، فردا پا را فراتر می گذارند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در واکنش به توهین یکی از روزنامه‌نگاران به مرحوم علامه مصباح یزدی بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا ۗ إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ خَوّانٍ کَفورٍ»

متاسفانه در روزهای اخیر شاهد حرمت شکنی و پرده دری نسبت به ساحت مجاهد حکیم علامه مصباح یزدی رحمت الله علیه بودیم شخصیت عظیمی که رهبر معظم انقلاب در شرایط کرونایی کشور شخصا بر پیکرشان نمازی به آن پرمعنایی خواندند؛ تعبیرات معظم له در خصوص جایگاه رفیع حضرت علامه و پیام تسلیت ایشان که حاوی نکات بسیار مهمی در خصوص این شخصیت عزیز و عظیم است که هر انسان ولایت مداری را متوجه جایگاه بی نظیر این عالم ربانی می کند.

امروز ساحت عالمی را حرمت دریده اندکه ولی امر زمان در توصیفش وی را دارای زبان گویا در اظهار حق و پای با استقامت در صراط مستقیم معرفی کرده و ایشان را از وجود های مغتنم زمان و منبع فکر و اندیشه ی بی غل و غش معارف اسلامی می‌دانند. مردی که آیت الله شیخ عیسی قاسم درباره ی شان فرمودند: «دین اسلام دارای مردان و ستون‌های بزرگی است که آیت الله مصباح از جمله آنها است». 

مگر می شود تعابیر به کار رفته درباره علامه مصباح از مقام معظم رهبری را  نادیده گرفت؟

برای آنهایی که شاید این توصیفات را ندانند ذکر این نکته لازم است که امام خامنه ای  ایشان را فیلسوف، متفکر برجسته، مدیر شایسته، فقیه و" عقبه ی تئوریک نظام " می دانند و بیان می کنند که حضور انقلابی ایشان در همه ی میدان هایی که احساس نیاز به حضور ایشان می شد، حقا و انصافا کم نظیر است. هیچ گاه نماز غریبانه ولی فقیه مان بر پیکر یار و همرزم قدیم خویش یادمان نمی رود. امامی که هم در لحظه حضور و هم پس از عروج حضرت علامه، همواره صفات کم نظیری را در خصوص ایشان به کار بردند. حرف رسا و منطق و استدلال مستحکم هر جا بود، دشمنان و فریفتگان آنجا را هدف قرار دادند. این که حتی بعد از رحلت ایشان هم هنوز شاهد عصبانیت برخی افراد از مواضع و فعالیت های علامه هستیم، نشان دهنده راه درست و اقدام اثر گذاری است که ایشان در زمان حیاتشان آن را شروع کردند و به حول و قوه ی الهی این راه توسط یاران و شاگردان  ایشان با قوت هرچه بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد. 

دلمان رنجیده از اصحاب رسانه که چرا با کوتاهی خود در معرفی جایگاه این عالم فرزانه در فراهم کردن فضای بی احترامی به ایشان سهیم شدند و توهین به مطهری زمان، که انقلاب و نظام، وام دار مجاهدت های علمی بی بدیل ایشان است را نادیده گرفته و دم عدالت خواهی سر نمی دهند؟ زمانی که با انتشار کاریکاتوری توهین به علامه علنا مطرح شد، آیت الله مشکینی و جمعی دیگر از علما در اعتراض به این اقدام تحصن کردند. کجاست فریاد رسای مشکینی وار اصحاب حوزه؟ زبان و قلم هایی که امروز عمار ولایت را نشانه رفته اند بی شک فردا روز نیز پا را فراتر می گذارند. حسین بن علی ها زمانی به مسلخ عاشورا خواهند رفت که خواص به موقع شمشیر نکشند. دفاع از علامه، دفاع از تفکر ناب اسلامی است و هتک حرمت تفکر، مواضع و شخصیت ایشان  بی احترامی به شان اسلام و مسلمانان است.

امروز سوگوار زبان گویای حقیقتیم که به موقع برای احقاق حقی از نیام بیرون نیامده است. امروز عملکرد همسنگران این عالم وارسته و خواص جامعه زیر ذره بین اصحاب دانشجویی است و انفعال ایشان در تشخیص حق و باطل در این بزنگاه تاریخ در اذهان عمومی ثبت خواهد شد.

لذا جریان دانشجویی با اعلام اعتراض خود، این بی حرمتی نابخشودنی و موضع گیری منفعلانه را به شدت محکوم می‌کند و در برابر اهانت به ذو شهادتین انقلاب سکوت نکرده و بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری، خود را  وامدار این عالم بزرگ می‌داند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س)
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی شهر

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد همدان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی همدان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول