اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حمایت از تولیدات داخل موجب ارزان شدن کالاهای داخلی می‌شود

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اگر ما از تولیدات داخلی استقبال کنیم و به‌جای استفاده از کالاهای خارجی، از تولیدات داخلی حمایت کنیم، بهای تمام شدهٔ کالاهای این شرکت‌ها پایین می‌آید و کالاهای تولیدی آنان با قیمت پایین‌تری به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد.

حمایت از تولیدات داخل موجب ارزان شدن کالاهای داخلی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حاشیهٔ همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان قزوین که در شرکت تولیدی گلدیران برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نخستین کاری که در وزارت صمت در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید شکل بگیرد، ممنوع کردن واردات کالاهایی است که مشابه داخلی دارند.

وی ادامه داد: توجه بیشتر و پرداختن به ۲ بخش از ضروریات است؛ نخست این‌که دولت و نظام باید جلوگیری از قاچاق کالاها را سرلوحهٔ کار خود قرار دهد، نکتهٔ بعدی خواهشی است که ما از مردم عزیز داریم که ترجیحشان بر استفاده از کالاهای داخلی باشد، زیرا کالاهای خارجی خدمات پیش از فروش و پس از فروش ندارند، این در حالی است که کالاهای باکیفیت تولید داخل نظیر شرکت گلدیران، نه تنها این خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهند، بلکه 10 تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را نیز دارد که این افتخار به معنای آن است که برای مصرف‌کننده احترام قائلند و حقوق مصرف‌کننده را به رسمیت می‌شناسند.

تابش اظهار کرد: اگر ما از این شرکت‌ها استقبال کنیم و به‌جای استفاده از کالاهای خارجی، از تولیدات داخلی حمایت کنیم، بهای تمام شدهٔ کالاهای این شرکت‌‌ها پایین می‌آید و کالاهای تولیدی آنان با قیمت پایین‌تری به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد.

این مسؤول عنوان کرد: یکی از مسائلی که امروز شرکت‌ها به آن توجه دارند بحث خدمات پس از فروش است، امروز رقابت بسیار نزدیکی بین این شرکت‌ها برای هپی‌کال کردن مصرف‌کنندگان است، از ابتدای سال جاری تاکنون ما از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید لوازم خانگی بازدید داشته‌ایم، هر کدام در حد 98،9 یا 99،1 هپی‌کال دارند، حتی در برخی از این شرکت‌ها هپی‌کال به 110 درصد رسیده است؛ هپی‌کال به تماس‌هایی اطلاق می‌شود که پس از نصب یا ارائهٔ خدمات به مشتری با هدف جلب اعتماد مشتری و وفادارسازی وی برقرار می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون ما چندین تولیدکنندهٔ لوازم خانگی در کشور داریم و این به معنای وجود تنوع کالا در کشور است و با این اوصاف نیازی به کالای خارجی وجود ندارد، اگر شرکت‌های خارجی شرایط ما را برای حضور در کشور بپذیرند تنوع بیشتری ایجاد می‌شود، اما اگر نیایند هم ما به اندازهٔ کافی تنوع کالا داریم.

معاون وزیر صمت در پایان تأکید کرد: پیش از این و در سال‌های گذشته ما به‌دنبال تکنولوژی شرکت‌های خارجی بودیم، اما امروز ما تکنولوژی ساخت را داریم، زمانی که ما تکنولوژی ساخت داریم شرکت‌های خارجی نمی‌توانند تکنولوژی ساخت را به ما تحمیل کنند و تنها می‌توانند در شرایط برابر و نه از موضع بالاتر و استثمارگونه، با ما مذاکره کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول