اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

ترامپ به دلیل سانسور از توییتر، فیسبوک و گوگل شکایت می‌کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به دلیل «سانسور» علیه توییتر، فیسبوک و گوگل شکایت می‌کند.

ترامپ به دلیل سانسور از توییتر، فیسبوک و گوگل شکایت می‌کند

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا علیه توییتر، فیسبوک و گوگل به دلیل «سانسور» شکایت می کند.

واشنگتن ، 7 جولای (رویترز) - دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، روز چهارشنبه پرونده های حقوقی علیه توئیتر، فیسبوک و گوگل و همچنین مدیران ارشد آنها را طرح کرد. وی ادعا می کند که آنها عقاید محافظه کارانه را غیرقانونی ساکت می کنند.

در دادخواست های ارائه شده در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در میامی، ادعا می شود که پلتفرم های رسانه های مستقر در کالیفرنیا حق آزادی بیان تضمین شده با اولین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده نقض کرده اند.

ترامپ به دنبال وضعیت موسوم به اقدام طبقاتی برای پرونده های قضایی است، به این معنی که منافع سایر کاربران توییتر، فیسبوک و یوتیوبِ گوگل را که ادعا می کنند ناعادلانه خاموش و سانسور شده اند، نمایندگی می کند.

وی سه پرونده قضایی و ادعاهای مشابهی را مطرح کرده است. یکی علیه فیسبوک و مدیر عامل آن «مارک زاکربرگ»، یکی دیگر علیه توئیتر و مدیر عامل آن «جک دورسی» و یکی دیگر علیه گوگل و مدیرعامل آن «ساندار پیچای».

ترامپ در یک کنفرانس خبری در زمین گلف خود در بدمینستر، نیوجرسی به شدت از شرکت‌های صاحب شبکه‌های اجتماعی و همین طور دموکرات‌ها انتقاد کرد و آنها را متهم به حمایت از اطلاع‌رسانی غلط و گمراه‌کننده کرد و گفت: ما برای آزادی آمریکا و در عین حال، آزادی بیان به یک پیروزی تاریخی دست خواهیم یافت.  

رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: ما خواهان پایان ممنوعیت‌های پنهانی، توقف ساکت کردن‌ها، و جلوگیری از در لیست سیاه قرار دادن، کنار گذاشتن و فرهنگ کنسل کردن هستیم که به خوبی از آن خبر دارید.

او هشدار داد که اگر شرکت‌های فناوری بتوانند فعالیت یک رئیس جمهور را ممنوع کنند می‌توانند با هر کسی این کار را بکنند.

مقام‌های سابق دولت آقای ترامپ هم که موسسه غیرانتفاعی «سیاست تقدم آمریکا» را تاسیس کرده‌اند، در نشست خبری روز چهارشنبه در کنار او بودند.

ترامپ پستی را که باعث ممنوعیت فعالیت او در توییتر شده را «محبوب‌ترین جمله» توصیف کرد.

نماینده توییتر از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. نمایندگان فیسبوک و گوگل نیز به درخواست برای توضیح در این خصوص پاسخ ندادند.

ترامپ در سال جاری پس از آنکه شرکت ها مذکور گفتند وی سیاست های آنها در برابر تشویق به خشونت را نقض کرده، این تریبون ها را از دست داد. صدها نفر از طرفداران وی در 6 ژانویه پس از سخنرانی ترامپ در تکرار ادعاهای غلط خود مبنی بر اینکه شکست انتخاباتی وی نتیجه تقلب گسترده بود، حمله ای مرگبار به ساختمان کنگره ایالات متحده را انجام دادند، اقدامی خرابکارانه که توسط دادگاه های متعدد، مقامات منتخب ایالتی و حتی اعضای کابینه خودش تقبیح شد.

حساب‌های آقای ترامپ در شبکه‌های اجتماعی بعد از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۲۱ و به دلیل نگرانی مربوط به امنیت عمومی تعلیق شد.

در این پرونده های قضایی از قاضی خواسته می شود که بند 230 قانون صلاحیت ارتباطات را باطل کند، قانونی که به عنوان ستون فقرات اینترنت خوانده می شود زیرا از وب سایت ها محافظت می کند و از مسئولیت آنها نسبت به محتوای ارسال شده توسط کاربران جلوگیری می کند. ترامپ و سایر افرادی که به بند 230 حمله کرده اند می گویند که این امر از حمایت حقوقی بیش از حد شرکت های بزرگ اینترنتی برخوردار بوده و به آنها اجازه می دهد از مسئولیت اقدامات خود فرار کنند.

ترامپ دادخواست علیه غول‌های فن‌آوری اطلاعات را تحولی زیبا در زمینه آزادی بیان توصیف کرد.

پاول گودر، استاد حقوق دانشگاه نورث وسترن گفت: حتی درک این شکایت دشوار است.

ترامپ تلاش کرد تا در مورد سانسور، شرکت های رسانه های اجتماعی را تحت همان الزامات اصلاحیه اول به عنوان نهادهای دولتی نشان دهد، اما گودر گفت هیچ چیز در پرونده های قضایی حتی نزدیک به تبدیل شرکت های رسانه های اجتماعی به حامیان دولتی نیست.

هفته گذشته یک قاضی فدرال در فلوریدا یک قانون ایالتی را که به این ایالت برای مجازات شرکت های رسانه های اجتماعی در هنگام تحریم نامزدهای سیاسی اجازه می داد را ملغی کرد. قاضی گفت که این قانون نقض حقوق آزادی بیان است.

در این دادخواست گفته شد لایحه ای که ران دسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا در ماه می امضا کرده، مغایر قانون اساسی است. این باعث می شد فلوریدا اولین ایالتی باشد که چگونگی تعدیل گفتار آنلاین توسط شرکت های رسانه های اجتماعی را تنظیم می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول