اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دعوت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از همتای مغربی برای سفر به تل‌آویو

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در راستای تقویت روابط با مغرب، از وزیر خارجه این کشور برای سفر به فلسطین اشغالی دعوت کرد.

دعوت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از همتای مغربی برای سفر به تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آلون اوشپیز» مدیر کل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی که به رباط پایتخت مغرب سفر کرده است روز چهارشنبه (دیروز) با «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب دیدار کرد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این خصوص در حساب توئیتری خود نوشت: «آلون اوشپیز مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل امروز (چهارشنبه) پیامی از جانب من به ناصر بوریطه وزیر خارجه مغرب منتقل و از او برای سفر رسمی به اسرائیل دعوت کرد».

لاپید افزود: «ازسرگیری روابط کامل دیپلماتیک بین اسرائیل و مغرب تحت رهبری محمد ششم (پادشاه مغرب) یک نشانه تاریخی در روابط دو ملت است».

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لاپید گفت که برای تقویت روابط سیاسی بین اسرائیل و مغرب و برقراری همکاری اقتصادی، تکنولوژیک، فرهنگی و گردشگری بین مغرب و رژیم صهیونیستی تمایل دارد.

او تصریح کرد که پروازهای مستقیم بین مغرب و اسرائیل که قرار است طی چند هفته آینده آغاز شود، به تقویت روابط دو طرف و بخش گردشگری آن‌ها منجر خواهد شد.

آلون اوشپیز روز چهارشنبه (دیروز) با «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب در رباط دیدار کرد.

این مسئول رژیم صهیونیستی همچنین با «فؤاد یازوغ» همتای مغربی خود نیز دیدار و درباره راهکارهای توسعه روابط دوجانبه و تقویت همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و انسانی مطابق با توافق سه‌جانبه بین مغرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی، بحث و گفت‌وگو کرد.

روابط مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطینیان متوقف شده بود که دسامبر گذشته ازسرگرفته شد و مغرب چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان بود که در سال ۲۰۲۰ به عادی‌سازی روابط با این رژیم روی آورد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول