اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

درخواست تاجیکستان از سازمان پیمان امنیت جمعی برای برقراری امنیت در مناطق مرزی

نماینده تاجیکستان در سازمان پیمان امنیت جمعی از کشورهای عضو این سازمان جهت تقویت مرز این کشور با افغانستان درخواست کمک کرد.

درخواست تاجیکستان از سازمان پیمان امنیت جمعی برای برقراری امنیت در مناطق مرزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در نشست اجلاس شورای دائم سازمان پیمان امنیت جمعی با شرکت «استانیسلاف زاس» دبیرکل این سازمان نماینده تاجیکستان آخرین وضعیت مرزی این کشور با افغانستان را بیان کرد.

«حسن سلطان اف» نماینده دائم تاجیکستان در این سازمان در طی سخنانی اعضا شورای دائم سازمان پیمان امنیت جمعی را در مورد وضعیت در مرز این کشور و افغانستان مطلع کرد.

نماینده تاجیکستان در ادامه در مورد اوضاع در مناطق مرزی گزارش و تعداد سربازان افغانستانی که برای حفظ جان خود به خاک این کشور پناه بردند را اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد که تاجیکستان به عنوان کشوری با طولانی‌ترین مرز با افغانستان تمام اقدامات لازم را برای مهار سازی اوضاع و مقابله با تهدیدات  و چالش‌های ناشی از این کشور انجام می‌دهد.

سلطان اف افزود: با توجه به وضعیت موجود در منطقه و همچنین مناطق مرزی کوهستانی و دور از دسترس، به نظر می‌رسد کنار آمدن با این وظیفه دشوار است. این شرایط ما را ملزم به انجام اقدامات مناسب در چارچوب پیمان امنیت جمعی، از جمله تقویت ظرفیت محافظتی از مرزهای جنوبی می‌کند.

بنابر سخنان وی، در این زمینه، تضمین اجرایی تصمیم شورای امنیت جمعی از 23 سپتامبر سال 2013 در مورد کمک به تاجیکستان در تقویت مرز این کشور و افغانستان، همچنان مطرح است.

وی گفت: بنابراین می‌خواهم از کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی دعوت کنم تا در اجرایی کامل این سند سهم خود را ایفا کنند.

در جریان این نشست آنلاین همچنین اظهارات نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در دفتر ناتو در مورد فعالیت‌های نظامی در سرزمین‌های مجاور منطقه مسئولیت پیمان امنیت جمعی و تاثیر آن بر امنیت اوراسیا؛ اظهارات کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی «در مورد تقویت همکاری بین سازمان ملل و سازمان پیمان امنیت جمعی در زمینه حفظ صلح»؛ بیانیه مشترک کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی «به مناسبت سی امین سالگرد بسته شدن سایت آزمایش هسته ای سمی پالاتینسمک»؛ بیانیه مشترک وزارتخانه‌های خارجه کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی در مورد رویکردهای مشارکت نمایندگان جامعه مدنی و سازمان‌های غیر دولتی در رویدادهای سازمان امنیت و همکاری اروپا و طرح تصمیم شورای وزرای خارجه پیمان امنیت جمعی در مورد «لیست موضوعات بیانیه های مشترک در سال 2022 میلادی» مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول