اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

توزیع ۱۴۰۰ سری جهیزیه و ۲۰ هزار بسته معیشتی در مناطق کم‌برخوردار مشهد

آیین رونمایی از اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه امام رضا(ع) و کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی پیش از ظهر امروز با توزیع ۱۴۰۰ سری جهیزیه دربین نوعروسان نیازمند و بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی در میان خانواده‌های کم‌برخوردار مناطق حاشیه شهر مشهد و سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

توزیع ۱۴۰۰ سری جهیزیه و ۲۰ هزار بسته معیشتی در مناطق کم‌برخوردار مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیین رونمایی از اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه امام رضا(ع) و کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی پیش از ظهر امروز با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، آیت الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، سردار سرتیپ یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع)، حبیب‌الله آسوده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی و جمعی از جهادگران عرصه محرومیت‌زدایی، به میزبانی فرهنگسرای نصرت مشهد برگزار شد.

روایت توصیه شهید سلیمانی به بنیاد خیریه حضرت رقیه(س)

معاون ارتباطات خیریه حضرت رقیه(س) در ابتدای این مراسم با تأکید بر ضرورت حفظ کرامت اقشار کم‌برخوردار جامعه اظهار کرد: کمیته‌های حفظ کرامت اقشار مستضعف و کم‌برخوردار در کنار فعالیت مجاهدان و خیرین بسیجی فعالیت دارند و همه ملاحظات لازم برای ناشناس ماندن و حفظ ارزش‌های اخلاقی را در دستور کار قرار داده است.

مجید صمدیان با اشاره به خاطره بازدید فرمانده شهید نیروی قدس سپاه از این بنیاد خیریه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در سفری که پیش از شهادت به مشهد داشت، در جریان بازدید از بنیاد خیریه حضرت رقیه(س) از ما گزارش کار خواست و هنگامی‌که شرح فعالیت‌های ما را شنید، از ما سؤال کرد که چه برنامه‌ای برای جهان اسلام دارید و این امر برای ما تبدیل به حجت و هدف تازه‌ای شد که آن را در خدمت‌رسانی‌های خود در دستور کار قرار دادیم و امروزه سالانه ۴ هزار میلیارد ریال خدمت در نمایندگی‌های بنیاد خیریه حضرت رقیه(س) به هم‌وطنان کم‌برخوردار سراسر کشور و هم چنین به برادران و خواهران دینی ما در کشورهای منطقه نظیر سوریه ارائه می‌شود.

سپاه خود را شریک مشکلات محرومان می‌داند

در ادامه این همایش، فرمانده سپاه امام رضا (ع) در تشریح جزئیات جدیدترین رزمایش محرومیت‌زدایی سپاه در خراسان رضوی گفت: از یکسو توزیع هزار و ۴۰۰ جهیزیه و ۲۰ هزار بسته معیشتی که به فرماندهی قرارگاه مواسات استان و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی تهیه و تأمین شده و از سوی دیگر، بهره‌برداری همزمان از صدها پروژه ساخت مسجد، مدرسه، خانه بهداشت و مراکز فرهنگی در روستاهای محروم استان از جمله سرفصل‌های عملیاتی رزمایش امروز است.

سردار یعقوبعلی نظری ادامه داد: پاسداران خود را در مصائب هم‌وطنان و همشهریان کم‌برخوردار خود شریک می‌دانند و از خداوند متعال می‌خواهیم که به ما توفیق دهد تا در این راه لحظه‌ای از مجاهدت دست برنداریم و مصمم و ولایتمدار به پیش برویم.

مقاومت ملی، ریشه پیروزی بر همه مشکلات است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به عنوان سخنرانی ویژه این همایش ابراز کرد: انسان‌ها در مواجه با سختی‌ها محک زده می‌شوند و ملت ما در سه دوره خاص با ابتلائات الهی سنجیده شد؛ نخست دوران مبارزات انقلابی، دوم دوران دفاع مقدس و سوم در دوران تحریم‌های سخت‌گیرانه ایالات‌متحده اما مقاومت مردم، ریشه پیروزی بر همه این مشکلات بوده است.

سردار غلامرضا سلیمانی گفت: بسیاری از جامعه‌شناسان و کارشناسان سیاسی اذعان دارند که بهم پیوستگی و انسجام ملی مردم ما در سایه هدایت‌های داهیانه و پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب باعث شده تا این نظام به الگوی کارآمدی برای ملت‌های منطقه تبدیل شود و به همه جهانیان ثابت کند که اگر ملت‌ها به معنویات پایبند باشند، توطئه هیچکدام از ابرقدرت‌های پوشالی جهان توان بازداشتن آن‌ها را ندارند.

سرکشی در مسئولان یک نظام دینی جایی ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه این مراسم با بیان اینکه پایداری این نظام وابسته به خون شهدا و حرکت مردم رنج کشیده‌ای است که در هر مشکل و مصیبت، دست از حمایت نظام و اعتقادات خود برنداشته‌اند، تصریح کرد: نظام اسلامی در دنیا باید الگوی پاسخگویی مسئولان و مدیران ارشد جامعه را نهادینه کند. سرکشی در مسئولان یک نظام دینی جایی ندارد و استکبارگری مدیران ارشد یک کشور، میراث شوم ام‎ المستکبرین و کشورهای نظام سلطه است.

آیت الله سید احمد علم‌الهدی تأکید کرد: منابع داخلی کشور اعم از مادی و فرهنگی این ظرفیت را دارند که با بهره‌گیری منطقی و مدیریت جهادی، برطرف سازنده همه مشکلات جامعه باشند بنابراین فعالیت قرارگاه مواسات استان به پیروی از دغدغه‌‎مندی رهبر معظم انقلاب درخصوص هم‌وطنان حاشیه‌نشین در شهر مشهد، جهاد مستمری است که تاکنون با توزیع بیش از سه میلیون بسته معیشتی و خدمات متنوع بی‌شمار در حوزه محرومیت‌زدایی و کارآفرینی ادامه داشته و ما هیچ خاتمه‌ای برای این حرکت‌ها قائل نیستیم.

در پایان این مراسم از لوح تقدیر مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بسیج مستضعفین کشور به پاس تلاش‌‎های فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول