اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

هشدار مقاومت؛ تقابل جدید، از زدن شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی آغاز می‌شود

یک روزنامه لبنانی نوشت، مقاومت در حال آماده شدن است زیرا این احتمال وجود دارد که دور بعدی درگیری، به صورت تدریجی از شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه آغاز نشود بلکه شهرهای مرکزی در سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم باشند.

هشدار مقاومت؛ تقابل جدید، از زدن شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از جنگ ۱۱ روزه اخیر (۱۰ تا ۲۱ می) میان مقاومت فلسطین در غزه و رژیم صهیونیستی، تلاش میانجی‌ها بویژه مصر برای تثبیت آتش‌بس ادامه دارد.

در همین زمینه چند هفته‌ای است که مذاکرات غیرمستقیمی میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی با وساطت قاهره در جریان است. در آخرین تحولات، اکنون که مصر و طرف فلسطینی منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مطالبات مطرح شده در قبال غزه و تبادل اسرا هستند، مقاومت فلسطین در حال افزایش میزان آمادگی خود است.

در همین زمینه روزنامه «الاخبار» به نقل از منبعی در مقاومت نوشت، گروه‌های فلسطینی پس از نشست‌های اخیر خود و نیز تماس با میانجی‌ها در روزهای گذشته، در حال آماده شدن برای درگیری دوباره در صورت ادامه سیاست فعلی رژیم صهیونیستی هستند.

این منبع تأکید کرد: مقاومت عملا اقدامات برای این آمادگی را آغاز کرده زیرا این احتمال وجود دارد که دور بعدی درگیری آنطور که دشمن انتظار دارد به صورت تدریجی از (شهرک‌های صهیونیستی) مجاور غزه آغاز نشود بلکه شهرهای مرکزی (در سرزمین‌های اشغالی) هدف مستقیم باشند.

وی افزود، تهدیدهای اخیر سران رژیم صهیونیستی مبنی بر آغاز حمله نظامی بازداشتن مقاومت از طریق رسانه‌ها را دنبال می‌کند تا اقدام به درگیری نظامی نکند و وضعیت فعلی را طولانی‌تر کند.

رژیم صهیونیستی چند روزی است به تهدیدات خود علیه غزه افزوده تا مقاومت را به پس گرفتن شروطش بویژه درباره ارتباط میان پرونده‌های بازداشتی و آتش‌بس با تبادل اسرا وادار کند.

منبع یاد شده در این باره گفت: مقاومت چیزی برای از دست دادن ندارد و آماده ورود به مقابله نظامی برای شکست این معادله است. بر خلاف انتظارات دشمن، مقاومت فلسطینی برای رویارویی با هدف شکستن معادلاتی که دشمن قصد تحمیل آنها را دارد، روزشماری می‌کند اما به میانجی‌ها فرصت داده تا رژیم اشغالگر را به عقب‌نشینی از اقدامات فعلی‌اش وادارد.

منبع مذکور برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه مقاومت از عملیات زمینی غافلگیرانه رژیم صهیونیستی علیه غزه بیم دارد، تکذیب کرد و گفت، این ارتش دشمن صهیونیستی است که از این عملیات می‌ترسد زیرا احتمال اسارت بیشتر نظامیانش و خسارت‌های بزرگتر را می‌دهد.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس اخیرا هشدار داد، وقت‌کشی رژیم صهیونیستی در رفع محاصره غزه، باعث ایجاد تنش‌های جدید می‌شود که نیازمند وساطت میانجی‌گران است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول