اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام سوری: جامعه بین‌الملل باید به حضور ترکیه در خاک شمالی سوریه پایان دهد

رئیس هیأت مذکره کننده دولت سوریه گفت که حضور آمریکا و ترکیه در خاک این کشور اشغالگرانه است و مهمترین عامل طولانی شدن بحران سوریه به شمار می‌رود.

مقام سوری: جامعه بین‌الملل باید به حضور ترکیه در خاک شمالی سوریه پایان دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایمن سوسان» رئیس هیأت مذکره کننده دولت سوریه در نشست‌های «نور سلطان» تأکید کرد که از نتایج این نشست رضایت دارند.

سوسان در عین حال به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که بیانیه پایانی می‌توانست بهتر از این باشد.

وی افزود: «از فریب‌های رژیم ترکیه و نقش منفی آن، اطلاع داریم... ترکیه با تغییر نام شهرها و روش تدریس، در پی تُرک‌سازی شمال سوریه است».

این مسئول سوری تأکید کرد که جامعه بین‌الملل باید به حضور ترکیه در شمال سوریه پایان دهد.

سوسان با اشاره به اینکه ترکیه و آمریکا، بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال کرده‌اند، این اشغالگری را «مهمترین علت طولانی شدن بحران سوریه» عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ترکیه و آمریکا، همچنان در حال غارت منابع سوریه هستند، خاطر نشان کرد، سوریه با بحران انسانی روبه‌روست که هدف آن، نقض حاکمیت این کشور و حمایت از تروریسم است.

این مسئول سوری در پایان تصریح کرد، کمک‌هایی که از طریق گذرگاه‌ها وارد سوریه می‌شود، کمتر از پنجاه درصد نیازها را مرتفع می‌کند و بیشتر به دست گروههای تروریستی می‌رسد و در نتیجه به حمایت از تروریسم ختم می‌شود.

در همین ارتباط، شانزدهمین نشست بین‌المللی روند آستانه از روز گذشته (چهارشنبه) به مدت دو روز در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان با حضور سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه)، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و کشورهای ناظر شامل عراق، لبنان، برگزار شد.

طرف‌های حاضر در این نشست در پایان، بیانیه‌ای شانزده بندی صادر و تأکید کردند که بحران سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد و توافق کردند که دور بعدی این مذاکرات تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ میلادی در نورسلطان برگزار شود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول