اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تعلیق پروانه وکالت «جولیانی» در پایتخت آمریکا

وکیل رئیس جمهور سابق آمریکا با حکم دادگاهی در پایتخت آمریکا، به اتهام دفاع از ادعای تقلب در انتخابات، از وکالت در این حوزه قضایی محروم شد.

تعلیق پروانه وکالت «جولیانی» در پایتخت آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاهی در واشنگتن دی‌سی، پروانه وکالت «رودی جولیانی» وکیل سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را تعلیق کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، یک دادگاه استیناف حوزه پایتخت آمریکا دستور داد پروانه وکالت جولیانی به‌خاطر دفاع از ادعای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته این کشور، تعلیق شود.

این دادگاه در حکم خود آورده است، تا زمانی که روند رسیدگی به اتهام مشابهی از سوی دادگاه نیویورک حل‌ و فصل نشده باشد، تعلیق پروانه وکالت جولیانی در واشنگتن دی‌سی لازم‌الاجرا خواهد ماند.

دو هفته پیش بود که دادگاهی در منطقه «منهتن» اعلام کرد «شواهد بی‌چون و چرایی» وجود دارد مبنی بر اینکه آقای جولیانی در راستای تلاش‌های ترامپ برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهارات اشتباه و گمراه‌کننده‌ای به دادگاه ها، قانونگذاران و عموم مردم تحویل داده است.

دادگاه منهتن گفت جمع‌بندی حاصل‌شده بعد از بررسی این پرونده این بوده که اظهارات جولیانی، نفع عمومی را به خطر انداخته و واجد شرایط لازم برای تعلیق پروانه وکالت است.

دادگاه مذکور همچنین خاطرنشان کرد تعلیق پروانه کار جولیانی بلافاصله لازم‌الاجرا است و تا زمان اطلاع‌رسانی بعدی موثر خواهد بود.

جولیانی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مسئول رسیدگی به شکایات کمپین ترامپ درخصوص وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود اما تقریباً تمامی این شکایت‌ها در دادگاه‌های آمریکا رد شدند. درپی شکست تیم جولیانی در به کرسی نشاندن ادعای تقلب در انتخابات، گزارش شد که ترامپ به نزدیکانش دستور داده دستمزدهای او را پرداخت نکنند.

در همین راستا بهمن سال گذشته، شرکت انتخاباتی «دامینیون» که تأمین دستگاه‌های دسته‌بندی آرای انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا را برعهده داشت، با تشکیل پرونده اعاده حیثیت علیه جولیانی خواستار دریافت غرامت ۱.۳ میلیارد دلاری شد.

در این شکایت به بیش از پنجاه مورد از اظهارات جولیانی در حساب شخصی توئیتر و مصاحبه‌هایش پس از برگزاری انتخابات اشاره شده که در آن‌ها شرکت دامینیون را به تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات به سود «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا متهم کرده است.

جنجال‌های پیرامون وکیل سابق ترامپ به ادعای تقلب در انتخابات ختم نمی‌شود. حدود دو ماه پیش رسانه‌های آمریکا گزارش دادند مأموران فدرال آمریکا با حکم وزارت دادگستری، منزل و دفتر کار جولیانی را مورد تفتیش قرار دادند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته بود به نظر می‌رسد که این تحقیقات درباره لابی‌گری او با مقامات اوکراینی در طول دوره ریاست جمهوری ترامپ است.

علاوه بر این، هفته گذشته «بلومبرگ» گزارش داد، وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیق درباره ادعای تلاش‌های جولیانی برای لابی به نفع ترکیه است.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، رودی جولیانی در سال ۲۰۱۷ از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا خواسته بود که اتهام‌های قضات فدرال علیه «رضا ضراب» رفع شود. رضا ضراب تاجر ایرانی - ترکیه‌ای است که به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران از سوی آمریکا متهم شده است.

بنا بر گزارش بلومبرگ، رودی جولیانی همچنین از ترامپ خواسته بود که «فتح‌الله گولن» واعظ و اپوزیسیون مخالف دولت ترکیه را که در آمریکا ساکن است، به ترکیه تحویل دهد.

ترکیه گولن و تشکیلات زیرمجموعه او را تروریستی خوانده و عامل کودتای نافرجام جولای ۲۰۱۶ اعلام کرده و بارها از آمریکا خواسته که او را به آنکارا تحویل دهد اما واشنگتن این درخواست‌ها را بی جواب گذاشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول