اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

چندین عزل و نصب در کابینه ترکمنستان

رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه دولت، چندین عزل و نصب صورت داد.

چندین عزل و نصب در کابینه ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه دولت، با لغو منصب معاون نخست وزیر در امور حمل و نقل و ارتباطات، آژانس حمل و نقل و ارتباطات زیر نظر نخست وزیری ایجاد کرد.

این نهاد جدید از نظر قانونی حکم وزارتخانه را دارد و فعالیت‌های بخشهای راه آهن ، جاده ای ، هوایی و دریایی را مدیریت خواهد کرد.

شایان ذکر است که «محمدخان چکیف» وزیر کشور اسبق به سمت مدیرکل آژانس حمل و نقل و ارتباطات منصوب شد.

همچنین بردی محمداف به رئیس ساختار جدید دستورالعمل‌هایی ارائه داد تا در مورد توسعه صنعت الکترونیک داخلی و کارکنان آن تجدید نظر شود.

رئیس جمهور بر چالش‌های حمل و نقل به دلیل محدودیت‌های ناشی از بیماری همه گیر کووید-19 و نیاز به حمایت از مشاغل موجود در این بخش ، تأکید کرد.

همچنین وزارت امور اضطراری و دفاع مدنی ، که بخشی از مجموعه حمل و نقل و ارتباطات بود ، زیر نظر  «چاری آمانوف» دبیر شورای امنیت ملی قرار گرفت.

رئیس جمهور ترکمنستان هم چنین با برکناری «سردار بردی محمداف» از پست ریاست اتاق عالی کنترل و همچنین شورای امنیت دولت ، وی را به عنوان معاون نخست وزیر در امور مالی و اقتصادی منصوب کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول