اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

«ستاد صبر» در دستگاه قضایی استان یزد تشکیل شد

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این که امروزه آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه شکل گرفته و رسیدگی صرف قضایی نمی تواند به فصل کامل خصومت منجر شود، گفت: در این راستا ورود ستاد صبر و تشکیلات طراحی شده در نهادینه شدن فرهنگ مهربانی و گذشت موثر و ضروری است.

«ستاد صبر» در دستگاه قضایی استان یزد تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در جلسه تشکیل ستاد صبر استان، اظهار کرد: کلمه صبر مخفف، صلح، بخشایش و رضایت است، تا افراد را به اهتمام در موضوع عفو، گذشت و ایثار دعوت نماید.

وی افزود: امروزه آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه شکل گرفته و رسیدگی صرف قضایی نمی تواند به فصل کامل خصومت منجر شود  که در این راستا ورود ستاد صبر و تشکیلات طراحی شده در نهادینه شدن فرهنگ مهربانی و گذشت و ترویج صلح و سازش موثر است.

دهشیری به واژه انسان اشاره و تصریح کرد: واژه انسان از انس و الفت و مودت و الفت سرچشمه می گیرد و اعضای ستاد صبر نیز باید در این مسیر گام بردارند.رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این‌که حکم قضایی در دادگاه در بسیاری از مواقع بر حسب ظاهر خصومت را فصل می‌کند، گفت: اختلافی که با صلح و بخشش و گذشت حل شود مصداق حکم واقعی است و به مراتب رضایت بیشتری را برای افراد حاصل می کند. 

وی با ذکر حدیثی ازمعصوم، ابراز داشت: هرکس که در راه صلح و آشتی همنوع خود گام بردارد تا مادامی که مراجعت نماید فرشتگان بر او درود می فرستند و او ثوابی همچون شب قدر را درک می نماید.

محمدرضا حداد، دبیر ستاد صبر استان یزد نیز در این جلسه، اظهار کرد: اعتلای فرهنگ قانون مداری و احترام به حقوق دیگران، ارتقاء جایگاه نظام اسلامی و دستگاه قضایی در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر از اهداف ستاد صبر است.

وی تقویت و توسعه میانجیگری بین اصحاب دعوی از طریق صلح یاران، تلاش برای جلب رضایت صاحبان حق و بخشایش مجازات‌های قابل گذشت را از جمله وظایف ستاد صبر دانست و افزود: نظام‌مند کردن، تقویت مشارکت و افزایش تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه حول محور صلح و سازش از دیگر رویکردها و اهداف ستاد صبر در استان یزد است.

دبیر ستاد صبراستان یزد ایجاد ارتباط مؤثر با سمن‌ها و نهادهای مرتبط را یکی دیگر از رویکردهای جدی این ستاد عنوان کرد و گفت: تلاش برای ارتقاء جایگاه صلح و سازش در کشور، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در افزایش آگاهی و توانمندسازی شهروندان و همچنین راه‌اندازی پویش‌های صبر از دیگر وظایف این ستاد است.

حداد نهادینه سازی عدالت ترمیمی در جامعه و انسجام بخشیدن در جهت ارتقاء صلح و سازش را مهمترین رویکردهای ستاد صبر دانست و بیان کرد: افزایش کسب مهارت مذاکره در بین آحاد مردم به منظور حل و فصل اختلافات بدون دخالت شخص ثالث نیز باید مورد اهتمام اعضای ستاد قرار گیرد.

 رئیس کل دادگستری استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: ستادهای صبر، وظیفه شناسایی افرادی که می توانند در جهت اصلاح ذات البین با نهادهای میانیجی گر همکاری نمایند تحت عنوان یاران صلح را بر عهده دارد که این افراد در قالب صلح یار، هیئت های صلح، هم یار صلح، طلایه دار صلح و سفیر صلح در معیت شوراهای حل اختلاف و دیگر نهادهای سازشی فعالیت می نمایند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول