اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

برنامه هفته عفاف و حجاب تبیین شد/ بیابانی: در هفته عفاف، موضوع حیا و عفت متقابل زن و مرد باید مورد توجه باشد

مینا بیابانی مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان در نشست خبری اعلام برنامه‌های عفاف و حجاب ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: پیام عفت دو مفهوم درونی است که خدا در نهاد هر انسان هم مرد و هم زن به ودیعه گذاشته که حافظ حریم خانواده باشد.

برنامه هفته عفاف و حجاب تبیین شد/ بیابانی: در هفته عفاف، موضوع حیا و عفت متقابل زن و مرد باید مورد توجه باشد

به گزارش خبرنگار خانواده خبرگزاری فارس مینا بیابانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در نشست خبری اعلام برنامه های عفاف و حجاب ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: پیام عفت دو مفهوم درونی است که خدا در نهاد هر انسان هم مرد و هم زن به ودیعه گذاشته که حافظ حریم خانواده باشد.

در این نشست که با حضور مینا بیابانی؛ مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور و حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی؛  معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و  دکتر زهره الهیان؛ نماینده مجلس و عضو کمیسیون‌های امنیت ملی و خانواده مجلس شورای اسلامی و  خانم دکتر سعیدی نژاد؛ مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، مسئول بسیج جامعه زنان تاکیید کرد: در کنار حیا و عفت بحث حجاب را داریم که مرتبط با حیا و عفت و خود عاملی برای محجبه بودن و سوق دادن انسان به سمت حیا و عفت است.

این دو‌مقوله از هم جذایی ناپذیر  و برای زن و مرد لازم و ملزوم و برای هر جامعه لازم الاجراست، چرا که اگر یکی مقید و دیگری بی قید باشد جامعه به سمت نشاط و بالندگی نخواهد رفت.

وی افزود:  به همین جهت یکی از تاکیدات ما در هفته عفاف و حجاب این است که این مقوله هم توسط مردان و پسران هم زنان و دختران جامعه مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت در درون خانواده ها نهادینه نمی شود

در همین راستا در گفتمان محوری هفته عفاف و حجاب موضوع حیا و عفت متقابل زن و مرد را قرار دادیم و توجه به این موضوع در همه برنامه ها مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته عفاف و حجاب گفت: امروز شنبه روز حیا و عفت نیاز همگانی و مطالبه عمومی نامگذاری شده است که در این ر‌وز مطالبه عمومی از دستگاه های زیربط و تجلیل از فعالان حوزه عفاف و حجاب را خواهیم داشت.
یکشنبه روز حیا و عفت هویت اسلامی و اصالت ایرانی است که در این روز مسابقات فرهنگی هنری و برگزاری نمایشگاه های مد و لباس در فضای مجازی و حقیقی را خواهیم داشت.

دوشنبه روز حیا و عفت ازدواج پایدار جامعه تمدن ساز نامگذاری شده که در این روز تجلیل و گرامیداشت شهدای گوهرشاد و تجلیل از زوج های جوان که سبک زندگی اسلامی را پیش گرفته اند را خواهیم داشت.
روز سه شنبه با عنوان حیا و عفت قانون مداری و حقوق شهر‌وندی نامگذاری شده که در این راستا 
نشست های مجازی و‌میزگردهای مشاوره در شهرستان ها را خواهیم داشت.

چهارشنبه روزحیا و عفت ندای فطری ضرورت جهانی است که در این راستا نشست ادیان را با همکاری معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین خواهیم داشت.
پنجشنبه با عنوان حیا و عفت میثاق با شهیدان نامگذاری شده که حضور در مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر از برنامه های ماست

جمعه هم با عنوان حیا و عفت شکوه بندگی و کرامت انسانی نامگذاری شده است.

ما در این هفته برای کودکان و نوجوانان هم برنامه های ویژه داریم که جشن تشرف دختران و پسران به سن تکلیف رسیده، پویش ملی روز خوب من ‌و بابام و پویش حمایت از حجاب از جمله این برنامه هاست.

 

خبر در حال به روز رسانی می‌باشد...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول