اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| اعلام آمادگی صنایع برای احداث 10 هزار و 500 مگاوات ظرفیت نیروگاهی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به آمادگی بخش صنعت برای احداث نیروگاه‌های جدید در مناطق مختلف کشور، گفت: درصورت صدور مجوز از سوی وزارت نیرو، ساخت این نیروگاه‌ها با ظرفیت 10 هزار و 536 مگاوات انجام خواهد شد.

فارس من| اعلام آمادگی صنایع برای احداث 10 هزار و 500 مگاوات ظرفیت نیروگاهی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «خسارت ۴۰۰ میلیون تومانی با هر بار قطع برق» خواستار جلوگیری از قطع برق صنایع و خسارت کارخانه ها شدند.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت در این مورد با اشاره به همکاری وزارت صمت برای تامین بخشی از برق کشور، گفت: با توجه به ظرفیتی که در بخش صنایع برای اجرای این کار وجود دارد و به دنبال مذاکرات انجام شده با مسئولان وزارت نیرو در خصوص کمک بخش صنعت کشور به ارتقای تولید برق پایدار و همچنین آمادگی وزارت صمت برای سرمایه‌گذاری در حوزه نیروگاهی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، این موضوع در نامه‌ای به معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام شد.

وی گفت: تأمین برق مطمئن، مستمر و پایدار صنایع انرژی‌بر و شهرک‌های صنعتی و افزایش بهره‌وری و کاهش شدت انرژی در بخش صنعت و معدن، با توجه‌به آمادگی بنگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه از اهداف این طرح است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به اهمیت تعریف یک مدل اقتصادی مطلوب، بر سرمایه‌گذاری بخش صنعت در زمینه ساخت نیروگاه‌ها تاکید کرد و گفت: 13 پروژه در نقاط مختلف کشور با مشارکت و همکاری 12 سرمایه‌ گذار از بخش‌های صنایع معدنی به علاوه سازمان تعریف شده که با صدور مجوز از سوی وزارت نیرو، در مجموع حدود 10 هزار و 536 مگاوات ظرفیت تولید به شبکه برق کشور اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول