اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

30 درصد اعضای هیأت علمی و 50 درصد دانشجویان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: بیش از ۵۰ درصد دانشجویان کشور را دختران و ۳۰ درصد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

30 درصد  اعضای هیأت علمی و 50 درصد دانشجویان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی زن و علم با بیان اینکه نقش زنان در افتخارآفرینی برای میهن بسیار مهم و مؤثر است، اظهار کرد: زنان بزرگی در تاریخ وجود دارند که افتخارآفرینی‌های زیادی داشته‌اند. چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام. زنانی که به عنوان الگو و اسوه در زمینه‌های مختلفی چون کشورداری، دانشمندی، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف معرفی شدند.

غلامی افزود: البته گاهی هم به دلیل کوتاهی تاریخ‌نگاران به ویژه بعد از قرن سوم و چهارم، معرفی زنان برجسته کم شده است. اما خوشبختانه در ایران به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فضای خوبی برای فعالیت و معرفی آنان در جامعه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه نمونه‌های معدود و محدودی از بانوان موفق در این جشنواره‌ها معرفی می‌شوند، گفت: آمار و ارقام اعلام شده نشان می‌دهد جمعیتی کثیری از بانوان کشور در زمینه‌های مختلف از جمله تولید علم، تربیت دانشجو و توسعه دانش به صورت چشمگیر فعالیت داشته و تعداد آنان قابل توجه است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد دانشجویان کشور را دختران و ۳۰ درصد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را نیز بانوان تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنها از نخبه‌های جامعه هستند که در زمینه‌های مختلف درخشیده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد: ۵۹.۵ درصد داوطلبان در آزمون سراسری امسال، دختران بودند و این نشان‌دهنده این است که فضای خوبی در جامعه و خانواده‌ها برای تحصیلات عالیه دختران فراهم شده که این بسیار ارزشمند است.

 غلامی با اشاره به اینکه جشنواره زن و علم تنها بخش کوچکی از کارهای بزرگی است که بانوان در آن درخشیده‌اند، ابراز امیدواری کرد: همگان برای توسعه موفقیت‌های بانوان اندیشمند کشور همه تلاش و اهتمام خود را به کار گیرید و تلاش برای افتخارآفرینی زنان جزو افتخارات باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول