اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش خاموشی‌ها در استان مرکزی با همیاری صنایع و مردم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: کاهش خاموشی‌ها به‌ویژه در بخش خانگی استان مرکزی با همیاری صنایع و مردم میسر شد.

کاهش خاموشی‌ها در استان مرکزی با همیاری صنایع و مردم

محمد اله داد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با تصمیماتی که در حوزه ملی در هیأت دولت و استانی گرفته شد بنا شد با مشترکین پرمصرف برق برخورد قاطع صورت پذیرد و با توافقی که بین وزارت نیرو و سازمان صنعت و معدن و تجارت صورت گرفت قرار شد صنایع مصرف برقشان را به ۱۰ درصد برسانند.

وی با اشاره به اینکه صنایع فولاد و سیمان به مدت سه هفته حداقل به میزان ۹۰ درصدی نسبت به کاهش بار مصرفی خود اقدام کردند، افزود: شرکت آلومینیوم نسبت به کاهش مصرف برق به میزان ۱۰۰ مگاوات اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: صنایع استان مرکزی نیز دو روز در هفته قرار شده است مصرف برق خود را مدیریت کنند.

اله داد بیان کرد: علاوه بر تغییر ساعات کاری ادارات از ساعت ۷ الی ۱۳، ادارات نسبت به بکار گیری دیزل ژنراتور خود به‌ویژه در ساعات ۱۱ تا پایان وقت اداری موظف هستند.

وی با بیان اینکه همراهی مردم باعث گذر از پیک تابستان و کاهش خاموشی‌ها میسر می‌شود، افزود: با کاهش بارندگی‌ها و کاهش تولید ظرفیت برقابی و همچنین با افزایش دمای هوا به ازای یک درجه، ۱۵۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر و بخشی از نیروگاه رامین به بخش تولید برق اضافه شدند باعث شد خاموشی‌ها کاهش یابد، افزود: شرایط تأمین برق در هفته جاری به دلیل افزایش دمای هوا بسیار شکننده و حساس و بستگی به همراهی مردم در همه بخش‌ها دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول