اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وزیر نیرو می‌گوید نیروگاه برق نمی‌سازیم اما مدیریت می‌کنیم/ امیدی به دولت فعلی نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دولت فعلی و اینکه به این دولت امیدی نیست، گفت: در پی پاسخگویی وزیر نیرو، ایشان گفتند که نیازی به ساخت نیروگاه برق نیست زیرا که فقط در ایام گرما نیازمند میزان برق بالا هستیم و خودمان آن زمان را مدیریت می‌کنیم، که اکنون چنین بی‌تدبیری را می‌بینیم.

وزیر نیرو می‌گوید نیروگاه برق نمی‌سازیم اما مدیریت می‌کنیم/ امیدی به دولت فعلی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجه الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران با حضور در مسجد جامع نظام مافی به دغدغه‌های مردم پاسخ داد.

وی با توجه به مسائل مطرح شده از سوی امام جماعت مسجد، حجه الاسلام و المسلمین حسین زاده و نمازگزاران، از همان ابتدا خواست که حاضرین‌ سوالات خودشان را بپرسند و گفت: نمایندگان مردم باید در کنار مردم شنوای حرف و دغدغه‌های آن‌ها باشند.

قانون شفافیت آراء شفاف نبود

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر قانون شفافیت آرای نمایندگان مجلس، افزود: یکی از شعارهای دوره فعلی مجلس عمومی کردن نظرات نمایندگان بود، که موجب شد بلافاصله پس از ورود با عجله طرحی خام ارائه شود که متاسفانه برای نمایندگان شفاف نبود و با اختلاف ۳ رای تصویب نشد.

وی اضافه کرد: معاونت امور تقنینی مجلس این طرح را تکمیل کرده و مجددا در صحن علنی ارائه خواهد شد.

اولویت کمیسیون فرهنگی جمعیت،خانواده و فضای مجازی است

رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به اقداماتی که انجام شده است،گفت: اولین اقدام کمیسیون با ۱۴ نماینده، مساله جوان‌گرایی در جمعیت و خانواده بوده است،۷ هزار ساعت جلسه اندیشه‌ورزی‌ موجب تنظیم قوانینی شده است که به زودی در قالب ۷۰ ماده در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می‌شود.

وی افزود: اخیرا بابت ولنگاری فضای مجازی هم ۳۴ ماده قانون وضع شده است که در شورای نگهبان در حال بررسی است.

حجه الاسلام و المسلمین آقاتهرانی اضافه کرد: متاسفانه ما برای اینترنت ۵ برابر قیمت واقعی داریم هزینه پرداخت می‌کنیم و این درست نیست که باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل توییتر و اینستاگرام دفتری در ایران ندارند که اگر جرمی اتفاق افتاد قوه قضائیه قابلیت پیگیری داشته باشد؛ ترکیه در این قضیه محکم ایستاد و این پیام رسان‌ها را مجبور کرد در این کشور نماینده داشته باشند.

وی گفت: در این طرح برای کاربران محدودیتی قائل نیستیم، مثل فیلترینگ، بلکه هدف ما جرم‌انگاری است.

مصلحت اندیشی فقط مخصوص معصوم و ولی فقیه است

نماینده مردم استان تهران گفت: استیضاح و محاکمه مسئولین متاسفانه در طی مصلحت اندیشی هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته است، درصورتی که این امر تنها مخصوص معصومین و در دوران غیبت مخصوص ولی‌فقیه است.

وی افزود: البته قانون یک سال ممنوع الخروجی مسئولین عالی کشور پس از اتمام مسئولیت آن‌ها، به ما کمک خواهد کرد بر اساس جرم‌انگاری فعل و ترک فعل، عملکرد آن‌ها را بررسی کنیم؛ همچنین اختلاف سرمایه قبل و بعد از مسئولیت مدیران باید بررسی شود.

وزیر نیرو می‌گوید نیروگاه برق نمی‌سازیم اما مدیریت می‌کنیم

حجه الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، در رابطه با قطعی مکرر اخیر برق اشاره کرد: در پی پاسخگویی وزیر نیرو، ایشان گفتند که نیازی به ساخت نیروگاه برق نیست زیرا که فقط در ایام گرما نیازمند میزان برق بالا هستیم و خودمان آن زمان را مدیریت می‌کنیم، که اکنون چنین بی‌تدبیری را می‌بینیم.

وی اضافه کرد:در مجلس به ایشان گفتیم اگر روند قطعی برق برای خانه ها ادامه پیدا کند باید برق‌های صنعتی قطع شود، اولویت با مردم است.

مرتضی آقاتهرانی پس از پاسخگویی به سوالات مردم، خاطر نشان کرد: مسائل مدنظر را به دفتر بنده نامه بزنید، ان شاءالله پیگیری خواهم کرد.

در پایان مراسم، ایشان روضه‌خوانی کرده و جلسه را هیئت هفتگی مسجد تحویل دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول