اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تندگویان: مشوق‌های ازدواج باید بلند مدت شود/ 60 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی مشترک رقم می‌خورد

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: در سال ۹۹ شاهد افزایش ۳.۶۱ درصدی طلاق در کشور بودیم و علیرغم افزایش آمار ازدواج نتوانستیم برای کاهش طلاق کاری انجام دهیم. ۶۰ درصد آمار طلاق در ازدواج‌های زیر یک، دو و پنج سال اول زندگی را است.

تندگویان: مشوق‌های ازدواج باید بلند مدت شود/ 60 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی مشترک رقم می‌خورد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت تورم کشور ۱۰ برابر شدن وام ازدواج و رسیدن آن به رقم ۷۰ میلیون تومان چه میزان به شروع یک زندگی کمک می‌کند، گفت: معتقدیم این مدل مشوق‌های مقطعی آنچنان کمک ارزشمندی به ازدواج نمی‌کند.

وی افزود: بارها در فصل بودجه پیشنهاد تبدیل این مدل پرداخت‌ها را به پرداخت‌های بلند مدت داده‌ایم اما عملی نشده است. این مدل بدهکار کردن جوانان تا کی می‌تواند ادامه داشته باشد و حتی ممکن است یک زوج جوان با وام ۱۰۰ میلیون تومانی هم نتوانند زندگی خود را آغاز کنند.

تندگویان با اشاره بر وضعیت نامطلوب مسکن برای جوانان، گفت: متأسفانه در حال حاضر حتی اجاره نشینی هم برای جوانان تبدیل به آرزو شده و دیگر از خرید مسکن قطع امید کرده‌اند. وزارت مسکن چندین ایده در این زمینه داشت و در نهایت در اولویت بودن جوانان برای دریافت همه تسهیلات تصویب شد. به طور کلی وزارت مسکن باید گزارشی از همه اقدامات خود در این زمینه ارائه دهد.

معاون ساماندهی امور جوانان در خصوص قانون تسهیل ازدواج اظهار داشت: این قانون در دولت نهم و دهم مطرح شد اما به اجرا نرسید. اتفاق بدتر این بود که اعتبار این قانون به طور غلط در جای دیگری هزینه شد و نهایتاً پرونده عدم اجرای آن در دست قوه قضائیه است.

تندگویان تصریح کرد: در این دوره یک گردش کار جدید در وزارت اقتصاد برای ایجاد صندوق ذخیره جوانان ایجاد شده و امیدواریم با توجه به بندهای آن موضوع مسکن و ازدواج جوانان تسهیل شود.

وی تأکید کرد: به طور کلی این مشوق‌ها باید به مشوق‌های بلندمدت تبدیل شود تا از بدهکار کردن جوانان جامعه جلوگیری شود.

تندگویان در خصوص آمار طلاق در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ شاهد افزایش ۳.۶۱ درصدی طلاق در کشور بودیم و علیرغم افزایش آمار ازدواج نتوانستیم برای کاهش طلاق کاری انجام دهیم. از سالهای قبل نیز بحث وقوع طلاق در ازدواج‌های زیر یک، دو و پنج سال اول زندگی را داشتیم و ۶۰ درصد آمار طلاق مربوط به این ازدواج‌ها است.

وی افزود: متأسفانه عدم شناخت مهمترین دلیل طلاق در این ازدواج‌ها بوده و تأکید ما بر انجام مشاوره‌های پیش از ازدواج به منظور جلوگیری از این طلاق‌های زودهنگام است.

منبع:‌خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول