اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفارت روسیه در واشنگتن: رزمایش ناتو در دریای سیاه تحریک‌آمیز است

سفارت روسیه در در واشنگتن با تاکید برحمایت مسکو از تمامیت ارضی خود تاکید کرد که رزمایش ناتو در دریای سیاه تحریک‌آمیز است.

سفارت روسیه در واشنگتن: رزمایش ناتو در دریای سیاه تحریک‌آمیز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت روسیه در واشنگتن روز شنبه اعلام کرد که تلاش‌های غرب برای آزمودن عزم روسیه در خصوص دفاع از تمامیت ارضی خود محکوم به شکست است.

سفارت روسیه اضافه کرد: «رزمایش ناتو در دریای سیاه تحریک‌آمیز بوده و آماده حمایت از مرزهای خود هستیم».

در این بیانیه آمده است: «ساکنان شبه جزیره کریمه سال 2014 تصمیم خود را گرفتند و غرب باید هوشیار بوده و به این تصمیم احترام بگذارد».

در بیانیه سفارت روسیه در واشنگتن تاکید شده است: «رزمایش ناتو و اوکراین در دریای سیاه امنیت منطقه را تضعیف کرده و باعث افزایش تنش‌ها می‌شود».

از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ بعد از برگزاری یک همه‌پرسی، واشنگتن و کشورهای غربی و اروپایی چندین دور تحریم‌هایی را علیه روسیه به بهانه تنش‌زایی در شرق اوکراین وضع کرده‌اند و این در حالی است که مسکو بارها این اتهامات را رد کرده است.

چند روز پیش نظامیان اوکراین و واشنگتن رزمایش نظامی موسوم به «نسیم دریا ۲۰۲۱» را به همراه بیش از ۳۰ کشور شامل اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در دریای سیاه و جنوب اوکراین برگزار کردند.

همزمان با برگزاری رزمایش مشترک اوکراین و کشورهای عضو ناتو، نیروی دریایی ارتش روسیه نیز در دریای سیاه تمرینات نظامی انجام داد.

پیش از شروع رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواستار لغو این اقدام تنش‌زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول