اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تاکید سران کره شمالی و چین بر همکاری بیشتر علیه دشمنان خارجی

سران پکن و پیونگ‌یانگ با لازم دانستن تقویت همکاری‌های دوجانبه برای مقابله با نیروهای متخاصم خارجی، از عزم خود برای ارتقای روابط به سطح جدید خبر دادند.

تاکید سران کره شمالی و چین بر همکاری بیشتر علیه دشمنان خارجی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی و «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین با ارسال نامه‌هایی به یکدیگر، بر لزوم همکاری بیشتر علیه دشمنان خارجی تاکید کردند.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) بامداد یکشنبه گزارش داد کیم در نامه خود به شی نوشت: «علی‌رغم وضعیت دشوار و بی‌سابقه بین‌المللی در سال‌های اخیر، اعتماد هم‌رزمانه و دوستی نظامی بین جمهوری دموکراتیک خلق کره و چین هر روز قوی‌تر شده است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این رسانه، وی همچنین افزود: «معاهده [همکاری دو کشور] در زمان کنونی که نیروهای متخاصم در اقدامات چالش‌برانگیز و مانع‌زا [در برابر ما] مستأصل شده‌اند، از جامعه‌گرایی و صلح در آسیا دفاع می‌کند».

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور چین نیز در پاسخ به این نامه گفت که قصد دارد از طریق تقویت ارتباطات با رهبر کره شمالی، برای مردم دو کشور شادکامی بزرگتری به‌ارمغان بیاورد.

شی همچنین تصریح کرد که این کار را به‌وسیله ارتقای پیوسته روابط دوستانه و همکاری بین دو کشور به سطح جدید، انجام خواهد داد.

پیش از این نیز کیم طی پیامی برای تبریک صدمین سالگرد تأسیس حزب حاکم چین به رئیس‌جمهور این کشور، گفته بود: «روابط کره شمالی با چین را مطابق با نیاز زمانه و خواست مردم دو کشور، به نقطه استراتژیک جدیدی ارتقا می‌دهیم و مقتدرانه خواستار پیشرفت فارغ از هرگونه چالش و تغییر اوضاع هستیم». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول