اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برای اولین بار در کشور؛ آغاز به کار همیاران کانون اصلاح و تربیت در شورای حل اختلاف بینالود

رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی در آیین آغاز به کار همیاران شورا‌های حل اختلاف بینالود و فریمان گفت: در طرح همیاران شورا‌های حل اختلاف برای اولین بار در کشور، همیاران کانون اصلاح و تربیت در شورای حل اختلاف بینالود افتتاح شد که اعضای آن فرهیختگان و اساتید دانشگاهی و حوزوی هستند.

برای اولین بار در کشور؛ آغاز به کار همیاران کانون اصلاح و تربیت در شورای حل اختلاف بینالود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی، همیاران شورا‌های حل اختلاف بینالود و فریمان با حضور محمود رفسنجانی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی طی مراسمی آغاز به کار کردند.

محمود رفسنجانی در این مراسم با اشاره به اینکه طرح همیاران از اواخر سال ۹۸ در شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی طرح ریزی شد، گفت: همیاران از ابتدای سال ۹۹ با برنامه ریزی‌های دقیق در ادارات و اصناف و ۱۲۰ مسجد مشهد شروع به کار کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی یادآور شد: نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش با به رسمیت شناختن فعالیت نهاد‌های مردمی و تقویت آن و در واقع افزایش حل و فصل دعاوی از طریق مصالحه و گسترش فرهنگ صلح از جمله راهکار‌های راهبردی در سند تحول قضایی است که در همین راستا همیاران شورا‌های حل اختلاف و نهاد‌های داوری و میانجی‌گری تشکیل شد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش مؤثر کانون‌های اصلاح و تربیت در بازپروری نوجوانان و آماده‌سازی آنان برای ورود به جامعه گفت: پایه‌های یک جامعه سالم بر رفتار جوانان آن استوار است و استفاده از روش‌های جایگزین قضایی و بهره مندی از طرح همیاران در این کانون‌ها کمک مؤثری برای نیل به هدف ساختن جامعه‌ای سالم خواهد بود.

رفسنجانی افزود: در طرح همیاران شورا‌های حل اختلاف برای اولین بار در کشور، همیاران کانون اصلاح و تربیت در شورای حل اختلاف بینالود افتتاح شد که اعضای آن فرهیختگان و اساتید دانشگاهی و حوزوی هستند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی افزود: در طرح همیاران شورا‌های حل اختلاف برای اولین بار در کشور، همیاران کانون اصلاح و تربیت در شورای حل اختلاف بینالود افتتاح شد که اعضای آن فرهیختگان و اساتید دانشگاهی و حوزوی هستند.

وی گفت: ارجاع پرونده‌ها به این شعب علاوه بر ایجاد صلح و سازش که هدف اصلی تشکیل همیاران شوراهاست، باعث کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا و به تبع آن کاهش اطاله دادرسی در سیستم قضایی می‌شود.

رفسنجانی با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد با راه اندازی همیاران شورا‌های حل اختلاف در مشهد پرونده‌های ورودی به دادسرا‌ها ۵۰ درصد کاهش داشته‌اند، اظهار کرد: تاکنون در چهار شهرستان از خراسان رضوی همیاران شورا‌های حل اختلاف آغاز به کار کرده‌اند و روند اجرای این طرح در تمام خراسان رضوی در دستور کار شورا‌های حل اختلاف استان است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول