اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

شرکت «کاسیا» از سال ها قبل از ضعف های امنیتی خود مطلع بود

شرکت آمریکایی کاسیا که مورد حمله باج افزاری قرار گرفته از سال ها قبل از ضعف های امنیتی خود مطلع بوده و در مورد آنها به این شرکت هشدار داده شده بود.

شرکت «کاسیا» از سال ها قبل از ضعف های امنیتی خود مطلع بود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، حمله باج افزاری به شرکت کاسیا نه تنها برای این شرکت بلکه برای مشتریان آن در حوزه خدمات فناوری اطلاعات مشکل ایجاد کرد. صدها شرکتی که از خدمات کاسیا در نقاط مختلف جهان استفاده می کنند، به همین علت دچار ضرر و زیان شدند.

یکی از کارکنان سابق کاسیا که با شبکه بلومبرگ صحبت کرده می گوید به مدیران این شرکت از سال ها قبل در مورد حفره های امنیتی تولیدات این شرکت هشدار داده شده بود. این هشدارها مربوط به سال های 2017 تا 2020 بوده است. اما کاسیا توجهی به این هشدارها نکرد.

بسیاری از کارکنان کاسیا از اینکه شرکت یادشده از کدهای برنامه نویسی قدیمی استفاده می کرده است، اظهار نارضایتی کرده و از این مساله شکایت کرده بودند. اما برخی از آنها اخراج شده و برخی دیگر نیز این شرکت را ترک کردند. استفاده کاسیا از کدهای قدیمی موجب شده بود تا رمزگذاری داده های برنامه های آن به شکلی ضعیف انجام شود و عرضه وصله های مناسب نیز برای نرم افزارهای این شرکت ممکن نشود.

همین مساله موجب شد تا ابزار نگهداری از نرم افزارهای کاسیا که قرار بود از راه دور عمل کرده و موجب حفاظت از این برنامه ها شود، نیز به درستی عمل نکند. یکی از کارکنان کاسیا مدعی شده که دو هفته بعد از ارسال یک گزارش 40 صفحه ای در مورد مشکلات امنیتی شرکت یادشده برای مدیران اجرایی آن اخراج شده است. دیگر کارکنان نیز از اینکه کاسیا به جای تمرکز بر روی حل مشکلات اساسی به دنبال افزودن امکانات جدید به برنامه های خود است، ناامید شده اند.

کاسیا در مورد این اخبار واکنشی از خود نشان نداده، اما به تازگی و پس از افشای برخی مشکلات تولیدات خود توسط یک محقق هلندی تلاش برای حل برخی از آنها را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول