اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

جدیدترین اثر مظفر سالاری رونمایی شد/ خاطره دیدار مرحوم آذریزدی با رهبر انقلاب

مراسم رونمایی از کتاب «مرا با خودت ببر» آخرین اثر مظفر سالاری شب گذشته همزمان با شهادت حضرت جوادالائمه(ع) به همت موسسه امام جواد (ع) یزد در این شهر برگزار شد.

جدیدترین اثر مظفر سالاری رونمایی شد/ خاطره دیدار مرحوم آذریزدی با رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از کتاب «مرا با خودت ببر» آخرین اثر مظفر سالاری شب گذشته همزمان با شهادت حضرت جوادالائمه (ع) به همت موسسه امام جواد (ع) یزد در محل دانشگاه امام جواد (ع) این شهر برگزار شد.

غلامعلی سفید، مدیرعامل موسسه خیریه امام جواد (ع) یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت شهادت امام جواد (ع) گفت: این موسسه هر ساله در زمان شهادت این امام مراسم‌هایی را برگزار می‌کند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا منتفی شده است، ولی با این حال سعی کرده ایم به این مناسبت برنامه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: در سال گذشته زمانی که متوجه شروع به نگارش کتاب در خصوص امام جواد (ع) توسط حجت الاسلام سالاری شدیم از وی درخواست کردیم که این کتاب توسط این موسسه رونمایی شود و خوشبختانه امسال هزینه‌های آن به این امر اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل موسسه امام جواد (ع) یزد بیان کرد: ما خرسندیم که نام موسسه را با نامی مزین کرده‌ایم که هرچه از آن می‌گذرد شاهد برکات آن هستیم.

حجت الاسلام مصطفی گرجی از فعالان فرهنگی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های داستان نویسی حجت الاسلام مظفر سالاری گفت: نویسندگی وی برگرفته از داستان‌های قرآنی است که این ویژگی بسیار بارزی است که توانسته مخاطبین را به خود جذب کند.

وی افزود: نویسندگان می‌توانند با آثار مناسب خود جامعه را به سمت تعادل سوق دهند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: بخشی از گزاره‌های کتاب از دین است و بخشی از آن نیز طبیعت زندگی این جهانی را روایت می‌کند و تماما اشیا، افراد و آنچه مربوط به انسان و این جهانی آدمی است را روایت می‌کند که این گزاره‌های ناب بسیار ارزشمند هستند.

وی افزود: خوانندگان امروز ید طولایی در خواندن و کتابخوانی دارند، ولی رمان تاریخی با تم مذهبی که از خواننده خود دلبری کند، بسیار با اهمیت است که حجت‌الاسلام سالاری این را به خودی خود دنبال و ارائه کرده است.

حجت الاسلام مظفر سالاری، نویسنده کتاب‌های «رویای نیمه شب» و «دعبل و زلفا» که رمان«مرا با خودت ببر» را نیز نگاشته و انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) آن را منتشر کرده است، در این مراسم ضمن گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: مرحوم آذریزدی با وجود این که به صورت ظاهری زندگی مادی خوبی نداشت، اما با همین وضعیت توانست میراثی ماندگار برای ما داشته باشد و به یادگار بگذارد.

وی همچنین با ذکر خاطراتی در خصوص دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری در سال ۸۶ گفت: در آن جلسه که مرحوم آذریزدی نیز حضور داشتند، مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به وی داشتند و با سخنانی از وی تفقد کردند و پس از اتمام جلسه نیز من به آذریزدی گفتم که امشب شب شما بود و ایشان گفت که خداوند امشب به من همه چیز داد و امیدم را مضاعف کرد.

نویسنده کتاب «مرا با خودت ببر» گفت: این کتاب را به مدد ائمه (ع) و امام رضا (ع) و عنایت خود امام جواد (ع) نوشتم زیرا نظر اولیه آن در مراسم چاپ چهل و چهارم کتاب دعبل در مشهد مقدس مطرح شد و توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از من درخواست شد که در خصوص دردانه امام رضا (ع) کتابی بنویسم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از بیماری خود و درخواستش از امام رضا (ع) گفت: در روز سوم آذرماه سال ۹۸ بیماری زخم معده باعث شد که من را به بیمارستان منتقل کنند که در زمان انتقال به اتاق عمل از امام رضا (ع) خواستم که به من فرصتی دهند تا داستان امام جواد (ع) را بنویسم و این فرصت به من دادند و آن نیز محقق شد.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: اگرچه نوشتن همچون قلم در خون زدن است، برخی وقت‌ها نیز از خدا می‌خواهم که همینطوری رمان را در اختیار من قرار دهد تا به ناشر بدهم، اما با تمام وجودم این کارم را ادامه می‌دهم و خداوند نیز به من کمک کرده است.

نویسنده کتاب «مرا با خودت ببر» افزود: من برای نوشتن کتاب ۶ ماه مطالعه و تحقیق می‌کنم و برای نوشتن آن نیز ۶ ماه زمان صرف می‌کنم.

وی گفت: از زمانی که از امام رضا (ع) درخواست کردم بتوانم داستانی بنویسم تا زمانی که پایان یافت، یک سال شد و در روز سوم آذرماه ۹۹ نیز این رمان به پایان رسید.

در پایان این مراسم نیز از کتاب «مرا با خودت ببر» رونمایی و کتاب با امضای حجت‌الاسلام مظفر سالاری به میهمانان اهدا شد.

رمان «مرا با خودت ببر» جدیدترین اثر حجت الاسلام مظفر سالاری است. این کتاب رمانی پرحادثه است که از دوران امام جواد (ع) روایت می‌شود. این اثر درباره سه شخصیت بزرگ تشیع در زمانه امام جواد (ع) گفتگو می‌کند.

این اثر در قطع رقعی و با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده و در فروشگاه‌های به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

گفت‌وگوی دیروز خبرنگار فارس با حجت‌الاسلام مظفر سالاری درباره این کتاب را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول