اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

رضایی: به جای حمایت از «کاروان کیفی» می‌گویند چرا همه را اعزام نمی‌کنید/ دلار جهانگیری و بازار را برای پاداش رعایت می‌کنیم!

سرپرست کاروان کشورمان در پارالمپیک گفت: برخی نهادی های نظارتی و نمایندگان مجلس به جای حمایت از اعزام کاروان کیفی می‌گویند چرا همه را اعزام نمی‌کنید.

رضایی: به جای حمایت از «کاروان کیفی» می‌گویند چرا همه را اعزام نمی‌کنید/ دلار جهانگیری و بازار را برای پاداش رعایت می‌کنیم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در نشست خبری اظهار داشت: کاروان ما در این دوره کیفی است و از میان ۶۲ ورزشکار اعزامی حداقل دو سوم این تعداد مدال در نظر گرفته ایم. ۲۸ مدال را پیش بینی کردیم و این یعنی کیفی گرایی.

وی در مورد پرچمداری گفت: ۱۲ نفر را کاندیدا داشتیم که که پس از بررسی ها به ۶ نفر رسیدیم و در نهایت و در میان بهترین ها زهرا نعمتی در بانوان و آرخی در بخش مردان انتخاب شدند. پرچمداری پارالمپیک به دلیل ویژگی که افراد دارند، خیلی سخت تر از المپیک است. همچنین نامه پرچمداری ۶ ماه قبل آمده بود و اعلام شده بود یک خانم و یک آقا باید انتخاب شوند.

سرپرست کاروان کشورمان در پارالمپیک 2020 توکیو با اشاره به اینکه در همه کاروان‌های اعزامی‌مان سرپرست معنوی داریم، عنوان کرد: در این دوره مادر شهید عزیز محمد بابایی، سرپرست معنوی خواهد بود.

رضایی در خصوص پاداش اهدایی به مدال آوران گفت: طبق پیش بینی ها اگر ورزشکاران هر درجه ای بالاتر بروند، طبق مدالی که گرفته باشند، حقوق شان در اردوهای قبلی محاسبه و پرداخت خواهد شد. سقف پاداش المپیک در نظر گرفته شده برای مدال طلا ۱۰ هزار یورو است که معادل روز قیمت آن به ریال پرداخت می‌کنیم. پاداش مدال نقره معادل ۴ هزار یورو و مدال برنز هم ۲۵۰۰ یورو خواهد بود. جایزه پای سکو هم فقط به ورزشکار و کادر فنی اهدا می‌شود که طبق بخشنامه وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محاسبه به دلار جهانگیری خواهد بود، گفت: دلار جهانگیری یا بازار را رعایت می‌کنیم. شاید پاداش همانجا یا در فرودگاه داده شود. 

سرپرست کاروان کشورمان در پارالمپیک در مورد اینکه چرا پاداش‌ها به سرپرست و پزشک داده نمی‌شود، عنوان کرد: این اجحاف زمانی است که یک نفر یک سال با یک تیم و فرد کار کنند، اما پزشک و همراه یک هفته قبل از بازی ها می‌آیند و درست نیست که آنها هم پاداش بگیرند.

رضایی در مورد پاداش رشته‌های تیمی گفت: به تک تک نفرات تیمی که مدال کسب کنند، پاداش انفرادی پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در پاداش رئیس جمهوری حق تیمی اجحاف می شود و برنامه تان برای این کار چیست، عنوان کرد : این بخشنامه وزارت ورزش است و اگر جای کارشناسان آنها بودم دو برابر انفرادی ها به تیمی پاداش می‌دادم چون بعد تبلیغی آنها بیشتر است و کار تیمی هیجان بیشتری دارد. در بخش حقوق نیز ورزشکار رشته تیمی ماننند والیبال نشسته که سه مدال المپیک دارد با یک دوومیدانی کاری که یک مدال دارد حقوق شان برابر است.

سرپرست کاروان کشورمان در پارالمپیک در مورد اعزام همراهان به توکیو، تاکید کرد: امسال بر مبنای اعزام افراد سهمیه همراه می‌دهند و ما محدودیتی در مورد اعزام برخی کادر فنی داشتیم که از آنها عذرخواهی می‌کنیم. تمام کاروان در داخل دهکده هستند، غیر از دو نفر. امسال هیچ میهمان و توریستی نداریم و در مجموع کاروان ما ۱۲۸ نفر خواهد بود.

رضایی ادامه داد: با توجه به شرایط جامعه سعی کردیم همه موارد را رعایت کنیم و توضیح می دهیم که چه کارهایی انجام شده و مدت زمان حضور دقیق افراد مشخص است. برخی افراد دو یا سه پست در مسابقات دارند که این کار به نفع ما است و هزینه مان کمتر می‌شود.

وی در خصوص اینکه چرا هیات رئیسه باید در کاروان باشد، تاکید کرد: قاسمی که قرار است اعزام شود، مشاور وزیر در امور ایثارگران است و دوست داشت در دهکده باشد، اما نشد. هیات رئیسه ما واقعا کار می‌کنند و فرد بیکار در کاروان نداریم. اگر ۵۰ نفر همراه را در بخش های دیگر با یک نفر قیاس کنیم آن وقت می‌توان بحث کرد.

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو در مورد رژه گفت: رژه فقط شامل ورزشکاران است.‌۵۳ ورزشکار از ۶۲ نفر در روز افتتاحیه حضور دارند و این ۵۳ نفر، ۵ نفر معلولیت شدید دارند که به دلیل شرایط شان ۶ همراه می‌توانند داشته باشند‌. فقط هم‌ برای ۶۴ نفری که در رژه شرکت می‌کنند، کت و شلوار دوخته شده است. سایر نفرات تماشاگر خواهند بود. 

رضایی در مورد جایگاه کاروان در پایان مسابقات اظهار داشت:در ریو پانزدهم شدیم و فکر می‌کنیم با ۱۱ طلای پیش بینی شده تا رده دهم بیاییم. ما دوست داریم پیش بینی هایمان درست در نیاید و مدال‌های بیشتری بگیریم.

وی درمورد حضور معاون فرهنگی در توکیو عنوان کرد: بحث فرهنگی نیاز یک کاروان است و از المپیک بارسلون این کار صورت می گیرد. ما مسلمان هستیم و شاید سوالاتی در آنجا برای افراد پیش بیاید. مسئول فرهنگی در طول سال وبینارهای مختلف را برای بچه‌ها و تیم‌ها برگزار کرده و این نیست که فقط در کاروان حضور داشته باشد. 

سرپرست کاروان کشورمان در پارالمپیک در مورد اینکه یکی از ورزشکاران درخواست داشت که مربی شخصی‌اش در توکیو باشد، تاکید کرد: برای ۶۳ ورزشکار، ۴۰ سهمیه همراه داریم و نمی توانیم فرد اضافه ببریم. در سال‌های گذشته می‌توانستیم مربی اختصاصی ببریم اما با توجه به شیوع کرونا محدودیت داریم. خیلی از افراد می توانستند وارد دهکده شوند، اما در این دوره اینطور نیست.

رضایی در پاسخ به این سوال که وضعیت بودجه چگونه است، گفت: ۶-۵ میلیارد قبلا گرفته بودیم، ۷ میلیارد یک بار و بار دیگر ۱۳ میلیارد پرداخت شد. تاکنون هم یک پنجم بودجه سالانه را گرفتیم و با پولی که دادند بلیت های همه نفرات را تهیه کرده ایم و مشکلی نیست. درخواست بودجه اضافه نداریم بلکه می خواهیم بودجه خودمان به موقع پرداخت شود تا به مشکل نخوریم. پتانسیل ورزش ایران در پارالمپیک خیلی بهتر از این می تواند داشته باشد، اگر همه چیز به موقع باشد.

وی با اشاره به اینکه شعار کاروان ما توکل تلاش و افتخار است گفت: روز عاشورا گروه اول اعزام می‌شود و بهترین بلیت را برای بچه ها تهیه کرده ایم. مستقیم و چارتر نمی توانستیم بلیت بگیریم اما سعی کردیم با کمترین توقف باشد. روز اول محرم هم بچه ها راهی مشهد می شوند تا از امام هشتم مدد بگیرند و یکی از کارهای فرهنگی کاروان است.

سرپرست کاروان کشورمان در پارالمپیک اظهار داشت: در یک سال گذشته خیلی بر مبنای سیاست مان مورد هجمه قرار گرفتیم. خدا شاهد است که مشکل مالی نداریم و می توانستیم با ۱۰۰ ورزشکار برویم، اما کاروان کیفی است. با افتخار هم سرمان را بلند می کنیم و در این شرایط اقتصادی می گوییم که مدال مان را از مردم می‌گیریم نه از مسوولان. اگر یک ریال هم اضافه خرج شد، حتما مطالبه کنید. ما کاروان مدال آور اعزام می‌کنیم نه توریست و گردشگر. فکر می‌کنیم شفاف بودن نیاز الان ما است.

رضایی ادامه داد: متاسفانه نهاد نظارتی و نماینده مجلس به جای اینکه از این رویه ما حمایت کند به ما می‌گوید چرا همه را نمی برید. پارالمپیک جای کسب تجربه نیست و کسی باید اعزام شود که برود و مدال بگیرد. بقیه هزینه ها باید در بخش زیرساخت ها باشد. خیلی افتخار است که کاروان با ۲۰۰ نفر برود، اما فقط نتیجه مهم است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول