اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در سایه موفقیت مقاومت فلسطین، عباس بر ضرورت کار سیاسی تأکید کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه بر ضرورت بازگشت به کار سیاسی برای حل ریشه‌ای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی تاکید کرد.

در سایه موفقیت مقاومت فلسطین، عباس بر ضرورت  کار سیاسی تأکید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که منطقه غرب آسیا هنوز در حال صحبت از موفقیت نبرد «سیف القدس» و حفظ قدرت بازدارندگی مقابل رژیم صهیونیستی است، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که جمعه وارد ترکیه شده دیروز (شنبه) با «رجب طیب اردوغان» دیدار و بر ضرورت کار سیاسی برای حل مسئله فلسطین تأکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به آرمان فلسطین و راههای حمایت از آن و نیز آخرین تحولات آشتی ملی فلسطینی و تقویت روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

عباس بر اهمیت ادامه کار کمیته اقتصادی مشترک میان دو طرف تأکید کرد و در ادامه دیدار، اردوغان را در جریان آخرین تماس‌ها با رئیس‌جمهور آمریکا «جو بایدن»، دیدگاه متضاد وی با دولت سابق آمریکا و حمایت او از راهکار دو دولتی، حمایت از وضعیت تاریخی قدس و ممانعت از اخراج فلسطینی‌ها از قدس، توقف شهرک سازی، توقف اقدامات یکجانبه و نیز بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس قرار داد و بر اهمیت حصول یک آتش‌بس فراگیر، توقف تجاوزهای صهیونیستی و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و قدس، تخریب منازل و دیگر اقدامات علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه و کرانه باختری تأکید کرد.

همچنین دو طرف بر اهمیت کار برای دفاع از مساله فلسطین در محافل بین‌المللی و تلاش برای توقف تجاوزهای صهیونیستی در قدس و تمام اراضی فلسطینی تاکید کردند.

اردوغان دستورات لازم را به وزیر خارجه و دیگر اعضای دولتش مبنی بر هماهنگی کامل با فلسطین و حمایت سیاسی و دیپلماتیک از آن و نیز ادامه کمک‌های اقتصادی و حمایت از کار کمیته اقتصادی مشترک ابلاغ کرد.

اردوغان و عباس بر ضرورت بازگشت به کار سیاسی برای حل ریشه‌ای پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی تاکید کردند.

دو طرف درباره اهمیت صلح فلسطینی و وحدت صفوف تأکید کردند و عباس گفت، به محض اینکه امکان برگزاری انتخابات در قدس شرقی فراهم شود، این اقدام انجام خواهد شد.

اردوغان هم گفت، استقرار صلح و امنیت دائمی در منطقه تا رمانی که رژیم صهیونیستی به سیاست اشغالگری و الحاق اراضی ادامه می‌دهد، ممکن نیست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول