اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آیین مسلمیه در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار نمی‌شود

مراسم آئینی و سنتی مسلمیه، به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار نمی شود.

آیین مسلمیه در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، اعلام وضعیت قرمز و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی؛ در سال جاری، مراسم آئینی و سنتی مسلمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور هیئات برگزار نمی‌شود. 

همه ساله و همزمان با فرا رسیدن ایّام شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)، آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در این ایام، میزبان هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری برای برگزاری این آئین باشکوه بود.

اما امسال نیز همچون سال گذشته، با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت حفظ سلامتی زائرین و مردم، امکان برگزاری این مراسم وجود نداشته و به همین علت، برنامه‌های مرتبط بدون حضور جمعیت و به طور زنده و مستقیم با حضور سخنرانان و ذاکرین آل الله علیهم السلام از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش خواهد شد.

به گزارش فارس؛ آئین سنتی ایام مسلمیه از حدود ۸۰ سال قبل، از شب شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) تا روز شهادت مسلم بن عقیل(ع) در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شد که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم برگزار نشد و امسال نیز برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول