اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز گام پنجم طرح شهید سلیمانی در گیلان/ بسیج: دوماهه واکسیناسیون را تمام می‌کنیم

بسیج گیلان برای مشارکت در مدیریت موج پنجم شیوع بیماری کرونا در طرح شهید سلیمانی مجدداً در کنار مدافعان سلامت قرار گرفت و قرار است در راستای شناسایی بیماران و واکسیناسیون، با کادر بهداشت و درمان همکاری کند.

آغاز گام پنجم طرح شهید سلیمانی در گیلان/ بسیج: دوماهه واکسیناسیون را تمام می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیش از ظهر امروز نشست مشترک مدیریت بیماری کرونا با حضور ویدیو کنفرانسی دکتر سعید نمکی، مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و فرماندهان سپاه سراسر کشور برگزار شد.

در نشست امروز ستاد کرونای وزارت بهداشت به همکاری تنگاتنگ وزارت بهداشت، سپاه و بسیج اشاره و بر استمرار تعامل و تعاون این دو نهاد تأکید شد.

امکان برگزاری طرح‌های مشترک ازجمله پایش، شناسایی، بیماریابی، واکسیناسیون و درمان بیماران کرونایی ازجمله تائیدات مسئولان عالی وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در نشست امروز ستاد کرونا وزارت بهداشت بود.

در گام جدید همکاری (موج پنجم)، بسیج و بهداشت جهت مدیریت محله محور بیماری کرونا (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی)، قرار است با تعامل و به‌کارگیری از تجارب موفق همکاری بین این دو دستگاه در چهار موج پیشین، ظرفیت همه‌جانبه بسیج در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد.

 

دوماهه واکسیناسیون را تمام می‌کنیم

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با اعلام اینکه سپاه و بسیج تا پایان کرونا در کنار مردم و دستگاه‌های خدمتگزار خواهند ماند، اظهار کرد: در حال حاضر بسیج و سپاه هیچ کاری پراهمیت‌تر از پایداری سلامت در جامعه و اجرای سند ملی واکسیناسیون ندارند.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه اجرای سند ملی واکسیناسیون وظیفه ملی است، افزود: گیلان باید همچون گذشته در اجرای واکسیناسیون کرونا نیز پیشگام باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان از طراحی مدلی برای اجرای سریع واکسیناسیون در گیلان خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج و یا از طریق اعزام تیم‌های عملیاتی به تمام مناطق، واکسیناسیون کرونا در استان را اجرا کنیم.

عبدالله پور با بیان اینکه تنها شرط بسیج برای اجرای واکسیناسیون، تأمین واکسن کافی و در اختیار دادن آن است، گفت: بسیج با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های خود واکسیناسیون را در گیلان  اجرایی می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به آمادگی حداقل ۲۰۰ پایگاه مقاومت در اجرای سند ملی واکسیناسیون، گفت: اگر واکسن و تنها یک نیروی متخصص واکسیناسیون در اختیار بسیج قرار بگیرد، دوماهه طرح واکسیناسیون را در استان  به اتمام می‌رسانیم.

 

واکسیناسیون عمومی بزرگ‌ترین طرح‌ ملی حوزه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تقدیر از همکاری بسیج و سپاه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، از عزم بسیج برای مشارکت در طرح‌های پیش رو ابراز خرسندی کرد.

ارسلان سالاری با اشاره به ظرفیت بالقوه بسیج به‌ویژه در بخش اقشار، گفت: هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ملی حوزه سلامت یعنی واکسیناسیون عمومی در دست اجرا قرار دارد و در این زمینه انتظار  می‌رود بسیج همچون گذشته در کنار کادر بهداشت قرار بگیرد.

گفتنی است در نشست امروز ستاد کرونا به میزبانی وزارت بهداشت که به‌منظور بررسی واکسیناسیون عمومی کرونا و طرح مدیریت بیماری اپیدمی کرونا برگزار شد، محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سردار و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سپاه قدس در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور داشتند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول