اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

از جدال با اعتیاد تا قهرمانی لیگ پاورلیفتینگ باشگاه‌های کشور

جوان ساوه‌ای پس از 10 سال گرفتاری در بند مواد مخدر با اراده قوی و پولادین و «جایگزین کردن ورزش» به جای اعتیاد موفق به ایستادن بر سکوی قهرمانی شد.

از جدال با اعتیاد تا قهرمانی  لیگ پاورلیفتینگ باشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس ساوه؛ علی‌اکبر سنایی جوان 38 ساله ساوه‌ای برای نخستین بار پرده از زندگی سخت و دشوار خود برداشت تا سرگذشتش الگویی برای رهایی افراد دربند بلای خانمانسوز اعتیاد شود.

سنایی پس از 10 سال گرفتاری در بند مواد مخدر با اراده قوی و پولادین و «جایگزین کردن ورزش» به جای اعتیاد موفق به ایستادن بر سکوی قهرمانی  شد. 

متولد سال 1362 است و از سن 13 سالگی پس از ترک تحصیل وارد بازار کار آزاد شد و در سن 14 سالگی به دلایل شرایط محیط کار مصرف تریاک را شروع کرد و پس از دو سال در دام دیگر مواد مخدر از جمله  هروئین گرفتار شد.
پس از گذشت 10 سال زمانی به خودم آمد که دیگر مواد مخدر روح و روانش را تسخیر کرده بود و در بین جامعه، دوستان و خانواده جایی نداشت.

روزهای بسیار سختی را تجربه کردم

سنایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه گفت: روزهای بسیار سختی را تجربه کردم و روز به روز به مرگ و پایان زندگی نزدیک‌تر می‌شدم و به نصیحت‌ها و دلسوزی‌های اطرافیانم توجه نمی‌کردم. 

وی افزود: زندگی نکبت‌بار و نگاه نامهربان اطرافیان برایم سخت و غیرقابل تحمل شده بود، تصمیم گرفتم هر طور که شده خودم را از این مرداب کثیف بیرون بکشم که با یاری خداوند و هم‌درد‌های خودم در سن 24 سالگی موفق به ترک اعتیاد شدم.

سنایی در ادامه با خوشحالی از تصمیمی ناگهانی خود برای ترک گفت: پس از 10 سال اعتیاد ناگهان تصمیم گرفتم مصرف این مواد را کنار بگذارم و این درحالی بود که در مصرف مواد مخدر به قدری پیشرفت کرده بودم که دیگر تزریق جوابگو نبود، اما در آن شرایط سخت و دشوار اراده به ترک همیشگی این مواد گرفتم. 

جوان ساوه‌ای بیان کرد: وقتی اراده‌ام برای خودم نیز مسجل شد، برای کنار گذاشتن همه آن روزهای تلخ و سیاه در مدت سه ماه عملیات سم‌زدایی در بدنم انجام شد.

 

وی گفت:  سپس از سال 89 در ورزش پاورلیفتینگ فعالیت خود را با جدیت آغاز و  ورزش را جایگزین مواد مخدر کردم  و توانسته‌ام در این مسیر موفق به کسب چندین مقام مختلف در این رشته شوم که اخیرا  در تیرماه جاری نیز موفق به کسب رتبه اول مسابقات لیگ پاورلیفتینگ باشگاه‌های کشور شدم.

سنایی اضافه کرد: هم اینک در کسوت مربی در رشته ورزش پاورلیفتینگ در باشگاه قهرمانان ساوه واقع در بلوار شهید بهشتی این شهر فعالیت دارم.

قهرمان لیگ پاورلیفتینگ باشگاه‌های کشور تصریح کرد: می‌گوییم اعتیاد بیماری است، اما متاسفانه دیدگاه عمومی جامعه به فرد معتاد نگاهی از سر جرم و جنایت است و به همین دلیل افراد معتاد از جامعه رانده شده و فرایند بازگشت مجدد آنها به دامان جامعه طولانی و در بسیاری از موارد نیز تقریبا غیرممکن می‌شود. 

سنایی نجات یافته از دامان مواد مخدر ادامه داد: بسیاری از کسانی که به کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند، با سم‌زدایی از آن مراکز خارج می‌شوند اما مرحله مهم در ترک اعتیاد«در ترک ماندن»و روی نیاوردن مجدد به آن است. 

وی افزود: من معتقدم که نباید معتادان بهبودیافته را به حال خود رها کنیم بلکه جامعه و  مسئولان ذیربط باید  با ارائه راهکارهای مناسب و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد از آنان حمایت ‌کنند.

انتهای پیام/خ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول