اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مراکز نوآوری صنایع دریایی مکران و مهندسی مکانیک و انرژی آغاز به کار کردند

مراکز نوآوری صنایع دریایی مکران پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی و مهندسی مکانیک و انرژی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

مراکز نوآوری صنایع دریایی مکران  و مهندسی مکانیک و انرژی آغاز به کار کردند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،مرکز نوآوری مکران با هدف تکمیل چرخه زنجیره ارزش در صنایع دریایی و ساحلی ایجاد شد تا از پتانسیل‌های بسیار زیاد در ایران که کشوری با سواحل گسترده است، استفاده شود.با این اقدام مرکزی برای تبدیل ایده‌های نوآورانه صنایع دریایی به محصول و همچنین در حوزه مهندسی مکانیک ایجاد شد. 

 

مرکز نوآوری مکران چه می‌کند

در این شتابدهنده، سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر روی استارتاپ ها و نخبگان فعال حوزه های شناوری، فراساحل، زیرسطحی، رباتیک دریایی و غیره انجام می‌شود.

مرکز نوآوری مکران یک شتابدهنده نوآوری و کارآفرینی تخصصی در حوزه صنایع دریایی است که به صاحبان ایده کمک می کند تا ایده و فکر خود را به کسب‌وکار بدل کنند.این مرکز راه رسیدن محصولات به بازار، دریافت مشاوره‌های فنی، اتصال به شبکه‌ای از سرمایه‌گذاران و رشد و توسعه آن را فراهم می‌کند.

 

مرکز نوآوری مهندسی مکانیک و انرژی افتتاح شد

همچنین در ادامه این مراسم مرکز نوآوری دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی نیز افتتاح شد.در این مرکز محصولاتی چون آلیاژهای هوشمند نایتینول تولید شده از دو عنصر نیکل و تیتانیوم کاربردی در صنایع مختلف و سوند حالب جی جی و اندوبگ کاربردی آن در جراحی های لاپاروسکوپی در هنگام خارج کردن کیسه صفرا و کیست تخمدان تولید شده است.

 

از خطوط تولید تجهیزات صنعت حمل و نقل گاز بازدید شد

در ادامه نیز شرکت دانش بنیان توسعه اندیشان اطلس امروز میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شد.شرکتی که در زمینه طراحی، تولید، تبدیل و تامین محصولات و تجهیزات صنعت حمل و نقل گاز در کشور فعالیت می کند.این شرکت نخستین مجتمع فناوری NGV در کشور است و در زمینه تولید انواع مخازن تحت فشار توانمند است.

محصولات این شرکت شامل انواع مخازن CNG نوع یک و دو، در اندازه های مختلف، کیت های تبدیل دوگانه سوز کلیه تجهیزات تبدیل، تریلرهای حمل گاز و چایگاه گازرسانی به روش مادر و دختر و تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز می شود.

ظرفیت این شر‌کت تولید ۱۰۰ هزار مخزن در سال است و همه مخازن تحت فشار CNG و صنعتی، مخازن هوای فشرده و مخازن حمل گاز را تولید می کند. محصولات این شرکت نقشی تاثیرگذار در کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی مصرف سوخت در کشور دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول