اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اولویت‌های شهرک‌های صنعتی سمنان در سال ۱۴۰۰/ از ایجاد شهرک‌ها تا توسعه نواحی صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت را در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد و از توسعه تولید در این استان خبر داد.

اولویت‌های شهرک‌های صنعتی سمنان در سال ۱۴۰۰/ از ایجاد شهرک‌ها تا توسعه نواحی صنعتی

حسن آل‌بویه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، مهم‌ترین اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در سال ۱۴۰۰ را تشریح و اظهار کرد: پیگیری‌های لازم در ارتباط با ایجاد شهرک‌های صنعتی شاهرود ۲ به مساحت ۵۰۰ هکتار، نواحی صنعتی افتر به مساحت ۳۰ هکتار، تویه‌دروار و فرومد با مساحت حدود ۴۰ هکتار و ایجاد شهرک‌های صنفی در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و گرمسار در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی از مهم‌ترین برنامه‌های واحد فنی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان است، افزود: توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی ایوانکی (شرق شهرک موجود)، توسعه ۱۳۰۰ هکتاری شهرک صنعتی سرخه، توسعه ۸۵۰ هکتاری شهرک صنعتی سمنان، توسعه ۱۰۴ هکتاری شهرک صنعتی شاهرود، توسعه ۵۴۰ هکتاری شهرک صنعتی دامغان، توسعه ۴۵ هکتاری ناحیه صنعتی صیدآباد با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در مورد اقدامات انجام‌شده در حوزه تأمین و تملک اراضی عنوان کرد: قرارداد واگذاری اراضی ۶۷ هکتاری شهرک صنعتی ایوانکی با اداره کل راه و شهرسازی استان منعقد و در مرحله اخذ سند است.

آل‌بویه اضافه کرد: این واحد در حال پیگیری جهت انعقاد قرارداد توسعه ۱۵۰ هکتاری شهرک صنعتی ایوانکی (جنت‌آباد) و توسعه ۶۸ هکتاری شهرک صنعتی گرمسار است.

وی درباره اقدامات انجام‌شده در حوزه احداث واحدهای کارگاهی بیان کرد: ایجاد ۲۳ واحد کارگاهی در شهرک صنعتی ایوانکی در سامانه ستاد به مناقصه گذاشته و برآورد ایجاد ۱۰ واحد کارگاهی در شهرک صنعتی گرمسار انجام‌ شده که پس از طی بقیه مراحل در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود؛ طراحی ۲۰ واحد خدماتی دیگر در سایر شهرک‌ها در حال انجام است.

بازدید ایمنی از ۴۶۳ واحد صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اقدامات انجام‌شده در حوزه ایمنی، بهداشت، محیط زیست، انرژی و فضای سبز را انجام ممیزی ایمنی برای ۱۸۲ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی سمنان، شاهرود، مهدی‌شهر، شهمیرزاد، سرخه و کلیه نواحی صنعتی استان با تهیه شناسنامه ممیزی ایمنی شهرک صنعتی و ارسال توصیه‌نامه ایمنی برای رعایت ملاحظات ایمنی به واحدهای صنعتی ممیزی شده عنوان کرد.

آل‌بویه اظهار کرد: بررسی و پیگیری اثربخشی ممیزی ایمنی انجام‌شده توسط مشاور ممیزی ذیصلاح برای ۱۳۳ واحد صنعتی شهرک صنعتی ایوانکی همراه با ارسال توصیه‌نامه ایمنی برای واحدهای مذکور انجام شده است.

وی با اشاره به خرید و تجهیز دو خودروی آتش‌نشانی ۶ و هشت تن برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی سرخه و ایوانکی گفت: تهیه و نصب تعداد ۳۰ عدد شیر آتش‌نشانی (هیدرانت) در زون‌های پرخطر در سال ۱۳۹۹ در شهرک‌های صنعتی استان سمنان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان عنوان کرد: بازدید ایمنی ۴۶۳ واحد صنعتی به‌منظور بررسی رعایت ملاحظات ایمنی برای اخذ پایان کار، نقل و انتقال و تغییر نام و اتصال تعداد ۸۰ واحد صنعتی غیرمتصل به شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرک‌های صنعتی دارای تصفیه‌خانه فاضلاب در استان انجام شده است.

۳۰ تذکر کتبی به واحدهای صنعتی

آل‌بویه خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ مورد تذکر کتبی به واحدهای صنعتی در خصوص رعایت ملاحظات ایمنی، بهداشت و محیط زیست ارسال و برخی واحدهای غیر منضبط به اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان معرفی شده‌اند.

وی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی مرتبط با ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای واحدهای صنعتی توسط مراکز و شرکت‌های مشاور ذی‌صلاح پیگیری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به بارگذاری نقطه‌ای کلیه شیرهای آتش‌نشانی نصب‌شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سامانه جی.آی.اس افزود: برنامه مدیریت سبز و همچنین اخذ استاندارد بهینه‌سازی مصرف انرژی در موتورخانه ساختمان ستاد و ساختمان‌های تابعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اجرا شده است.

آل‌بویه خاطرنشان کرد: از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان سمنان و انجام دو پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های مرتبط با HSEE (دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه سمنان) بهره‌گیری شده است.

وی اظهار کرد: کاشت چهار هزار و ۷۰۰ اصله نهال در مساحتی حدود ۴.۲۳ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی سمنان، دامغان، شاهرود و ناحیه قلعه‌نو خرقان و واکاری حدود ۱۸ هزار و ۹۰۰ اصله درخت در کلیه شهرک‌های صنعتی (فضای سبز موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۵۶۰ هکتار) انجام شده است.

حمایت از واحدهای دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه حمایت از صنایع کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان و تعداد واحدهای دانش‌بنیان مستعد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، ۱۰ واحد صنعتی مستعد دانش‌بنیان شناسایی که پنج واحد آن موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیانی شده‌اند.

آل‌بویه در مورد خوشه‌های صنعتی گفت: انجام مطالعات امکان‌سنجی خوشه صنایع چوبی تویه دروار و دهملا، آغاز پروژه توسعه خوشه صنایع چوبی تویه دروار و دهملا، حمایت از ۶ برنامه عمل خوشه‌های خاتمه یافته، حمایت از حضور دو ذی‌نفع خوشه فرش و دست‌یافته‌ها در نمایشگاه توانمندی ایران در ارمنستان و حمایت از حضور یک ذی‌نفع خوشه فرش و دست‌بافته‌ها در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری تهران انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: خانه فرش سمنان با هدف تقویت حلقه‌های مؤثر و احیای حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش هنر صنعت فرش و دست‌یافته‌های استان سمنان تکمیل و تجهیز شده است.

ایجاد نخستین مرکز تحقیق، توسعه و ساخت قطعات خودرو

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از آغاز پروژه ایجاد نخستین SHOW ROOM و مرکز فروش دست‌بافته‌های شهرستان شاهرود با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهرداری شاهرود خبر داد و گفت: نخستین مرکز تحقیق، توسعه و ساخت در حوزه خوشه قطعات خودرو در استان سمنان ایجاد شده است.

آل‌بویه همچنین از ایجاد تارنمای اختصاصی فروش دست‌بافته‌های روستای کلاته‌خیج خبر داد.

وی درباره برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: این شرکت در راستای نیل به اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در خصوص ارتقای سطح کیفی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها، خدمات نرم‌افزاری و فعالیت‌های آموزشی را در قالب دوره‌های آموزشی مدیریتی، مهارتی و کارآفرینی ارائه می‌کند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: تعداد کل دوره‌های آموزشی از ابتدای سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۷۴ دوره جهت دو هزار و ۸۵۰ نفر بوده است.

آل‌بویه در مورد حمایت از رویدادهای استارتاپی گفت: جهت حمایت از استارتاپ‌های ویژه صنایع کوچک، تعداد سه رویداد استارتاپی در زمینه‌های صنایع شیمی و صنایع معدنی، فرش و دست‌بافته‌ها و رونق و توسعه کسب و کارها در زمان کرونا در تاریخ اسفندماه سال ۹۹ برگزار شد.

وی با اشاره به تعداد پروژه‌های حمایت‌شده در حوزه کلینیک در سال ۹۹ عنوان کرد: توسط مشاوران کلینیک کسب و کار، ۶۵ مورد خدمات مشاوره‌ای به واحدهای صنعتی ارائه شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول