اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نقض آزادی بیان در اینستاگرام با تولد فرزندی بنام «قاسم سلیمانی»/ هنوز از حاج قاسم می‌ترسند

سحرگاه ۱۴ تیر ماه ۱۴ در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر نوزادی متولد می‌شود که ازآنجایی‌که نام خانوادگی پدرش سلیمانی هست، پدر و مادر نام او را به عشق سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، قاسم می‌گذارند.

نقض آزادی بیان در اینستاگرام با تولد فرزندی بنام «قاسم سلیمانی»/ هنوز از حاج قاسم می‌ترسند

خبرگزاری فارس - بوشهر، سینا ناجی: پدر و مادری از گورک سلیمانی شهرستان تنگستان بوشهر در هفته گذشته صاحب فرزندی شدند؛ پسری که هم داغ ازدست‌رفتن سردارمان را به یاد آورد و هم غرور ملی‌مان را زنده کرد؛ داستان از این‌ قرار است که سحرگاه ۱۴۰۰ تیر ماه ۱۴ در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر نوزادی متولد می‌شود که از آنجایی‌که نام خانوادگی پدرش سلیمانی هست، پدر و مادر نام او را به عشق سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، قاسم می‌گذارند.


آزادی بیان یعنی تنها منافع صهیونیسم

ساعتی بعد دکتر قاسم برجویی فرد پزشک چکاپ نوزاد تازه‌ متولدشده عکس این اتفاق مبارک را به همراه پیراهن منقوش به تصویر سردار دل‌ها که بر تن نوزاد پوشانده شده در صفحه اینستاگرام خود می‌گذارد، کمتر از ۲۴ ساعت بعد اینستاگرام در حرکتی غیراخلاقی اقدام به حذف این تصویر می‌کند.

قاسم برجویی فرد در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت در مورد آزادی بیان تجربه‌ای ملموس برایم اتفاق افتاد شاید قبلاً بسته شدن یک سایت خبری یا یک خبرگزاری در رسانه‌ها را می‌شنیدم اما درک نمی‌کردم.

وی در مورد درس‌های این اتفاق توضیح داد: مکتب حاج قاسم زنده است و دشمن از مقاومت همچنین نگاه این شخصیت در جهان بسیار ترس دارد.

پزشک چکاپ قاسم سلیمانی بیان کرد: خبر تولد این نوزاد یک‌روزه با نام سردار عزیزمان حاج قاسم در فضای مجازی چرخش عجیبی داشت و آن سرعت مشاهده باعث شده بود که فضای اینستاگرام متوجه شوند و به حذف این مطلب اقدام کنند.

برجویی فرد ادامه داد: واقعاً در غرب آزادی بیان گزینشی وجود دارد مطالبی که در راستای منافع صهیونیسم است بسط و گسترش داده می‌شود و مطالبی که به نفع جریان غرب نباشد سانسور خواهد شد.

این پزشک اظهار کرد: ما باید قدر شهید سلیمانی را بدانیم از این ظرفیت انسانی و قهرمانان به‌صورت هدفمند برای عرصه فرهنگ و اجتماع استفاده کنیم؛ مقاومت در مقابل استکبار تنها راه عزتمندی و اقتدار ایران عزیز است.

بازخوانی یک واقعه

شاید نیاز به یک بازخوانی باشد که حاج قاسم که بود و چه کرد، بهترین توضیح را رهبر جنبش اجتماعی سیاه‌پوستان آمریکا می‌دهد.

قرائت اذان در گوش قاسم سلیمانی

حجت‌الاسلام سیدغلامرضا هاشمی با حضور در منزل والدین نوزاد قاسم سلیمانی ضمن تبریک ولادت اظهار داشت: این کار بسیار ارزشمند، تأثیرگذار و انقلابی بوده است چراکه باعث شد نام و یاد حاج قاسم سلیمانی همچنان زنده و پاینده باشد.

امام‌جمعه عالیشهر گفت: دشمنان بدانند قاسم ما را گرچه در ظاهر به شهادت رساندند و وجود او را از ما گرفته‌اند اما یاد و نام و مکتب حاج قاسم در ایران اسلامی همچنان باقی است.

وی تأکید کرد: شما والدین عزیز مسئولیت بسیار مهمی را در قبال نوزاد دارید و آن این است که تا می‌توانید باید در تربیت صحیح این نوزاد با روش تربیت اسلامی و خدامحورانه همچنین با محبت اهل‌بیت عصمت و اعتقاد به اسلام و انقلاب رهروی از راه حاج قاسم سلیمانی این نوزاد رو پرورش بدهید.

حجت‌الاسلام سیدغلامرضا هاشمی در گوش قاسم سلیمانی اقامه و اذان قرائت کرد.

مادر این نوزاد می‌گوید: ارادت و علاقه زیادی که من و همسرم به حاج قاسم داشتیم سبب شد تا این اسم را برای فرزندمان انتخاب کنیم.

وی ادامه می‌دهد: امیدواریم که قاسممان در راه حاج قاسم قدم بردارد و رهرو این راه باشد.

به گزارش فارس، هر روز شعاری دروغین به اسم جریان آزادی بیان از سوی کسانی که خود مستکبر هستند را می‌شنویم اما این نیز مانند سایر حرف‌هایشان دروغ است، آن‌ها حرف‌هایی بیان می‌کنند که در عمل از آن سر باز می‌زنند و اکنون یک قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم را این‌گونه سانسور می‌کنند.


آزادی بیان به سبک غربی

باید قبول کنیم شعارهایی مثل آزادی و دموکراسی تنها برای فریب مردم است و باید توجه داشت که فضای مجازی برای تعامل و رساندن خبر، قابل‌اعتماد نیست و ممکن است خبرهای اشتباه یا برداشت اشتباه در آن صورت پذیرد.

در آبان‌ماه دیدیم که فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای اینترنت ملی تا چه میزان برای مردم مشکل ایجاد کرد؛ بنابراین در شرایط فعلی و پس از این اتفاق ناگوار باید شبکه ملی اطلاعات را هرچه زودتر تقویت کنیم تا در چنین مواقعی، افراد سودجو نتوانند فضا را برای حمایت و رساندن واقعیت‌ها ببندند.

ما در رسانه‌های غربی شاهد انواع توهین‌ها به مقدسات اسلامی بوده‌ایم که در پوشش آزادی بیان آن را مطرح می‌کنند اما آیا توهین هم جز آزادی بیان محسوب می‌شود.

لزوم ایجاد شبکه ملی اطلاعات

مهراب کیانی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که باید در حوزه فضای مجازی به آن توجه شود مسئله استقلال در این فضا است چراکه آزادی در این عرصه مثل استقلال یک کشور می‌باشد.

کارشناس مسائل رسانه‌ای ادامه داد: امروز عرصه فضای مجازی به صحنه‌ای حقیقی تبدیل شده و ما نمی‌توانیم به‌راحتی از کنار آن بگذریم؛ کشوری که استقلال در حوزه سیاسی و مرزی دارد باید استقلال در حوزه فضای مجازی نیز داشته باشد.

وی عنوان کرد: اینکه یک اپلیکیشن از ما منتفع می‌شود و هر جوری که می‌خواهد با ما برخورد و به‌راحتی هر محتوایی را که می‌خواهد حذف می‌کند بسیار اتفاق تلخی است.

کیانی اظهار کرد: باید توانمندی در حوزه ارتباطات ما وجود داشته باشد تا اپلیکیشن‌های خارجی قوانین کشور ما را بپذیرند چراکه آن‌ها نیستند که به ما نفع می‌رسانند بلکه ما هستیم که به این اپلیکیشن‌ها منفعت می‌رسانیم.

این کارشناس توضیح داد: برای مثال یک شرکتی که در سرزمین ما سرمایه‌گذاری می‌کند آیا نباید قوانین کشور ما را رعایت کند؟

وی بیان کرد: باید شبکه ملی اطلاعات را تکمیل کنیم چراکه این شبکه باعث کاهش هزینه‌ها و استقلال ما در فضای مجازی خواهد شد.

صفحه رسمی اینستاگرام حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط اینستاگرام پنج بار از دسترس خارج‌ شده بود و پس از شهادت این سردار بزرگ، پست‌های اینستاگرامی چند تن از هنرمندان و حساب‌های کاربری تأثیرگذار و خبری که در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی‌مان بود حذف شد و حساب‌های کاربری چندمیلیونی بسیاری نیز از دسترس خارج شد.

حالا پس از قریب به دو سال از شهادت دردناک سردار ایران شبکه مجازی اینستاگرام همچنان دست بردار نیست و حتی نمی‌گذارد که یک عکس با اشاره‌ای به حاج‌ قاسم‌مان نشر پیدا کند.

امیدواریم دولت آینده و شخص وزیر ارتباطات اقدامات مؤثری در زمینه شبکه ملی اطلاعات و حمایت از انواع اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و اجتماعی داخلی را انجام دهد تا با ارتقا کیفیت این اپلیکیشن‌ها و رضایت عموم بتوانیم از اطلاعات هم‌میهنانمان حفاظت و هم به معنای واقعی کلمه آزادی بیان در نشر عقاید را در کشور دارا باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول