اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ترکمنستان: تجهیزات نظامی به مرز افغانستان ارسال نکرده‌ایم

وزرات خارجه ترکمنستان طی بیانیه ای خبر قرار گرفتن تجهیزات نظامی در مرز با افغانستان را تکذیب کرد.

ترکمنستان: تجهیزات  نظامی به مرز افغانستان ارسال نکرده‌ایم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکمنستان طی بیانیه‌ای ارسال تجهیزات نظامی در مرز با افغانستان را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است که در روزهای اخیر ، تعدادی از رسانه‌های روسی به ویژه شبکه تلویزیونی RBC گزارش‌های تایید نشده درباره وضعیت در مرز ترکمنستان و افغانستان منتشر کردند. ادعای قرار دادن تجهیزات نظامی و توپخانه‌ای ترکمنستان به مرز با افغانستان اطلاعات نادرستی است.

در همین راستا ، وزارت امور خارجه ترکمنستان اعلام می‌دارد که به لطف روابط برادرانه بین دو کشور همسایه ، مرز ترکمنستان و افغانستان مرز دوستی و همکاری است.

طبق گفته وزارت دفاع ترکمنستان، کلیه واحدهای نظامی در این وزارتخانه ، پرسنل و تجهیزات نظامی آنها در محل استقرار دائمی خود قرار دارند و مطابق برنامه آموزشی، عملیات‌هایی انجام می‌دهند.

ترکمنستان مطابق با سنت‌های دیرین حسن همجواری و همچنین تحقق قاطعانه اصول لغو ناپذیر حقوق بین الملل و تعهدات مندرج در موافقت نامه‌های دو جانبه ، در تلاش است روابط صلح آمیز و همسایگی مطلوب را با افغانستان برادرانه حفظ و تقویت کند.

طرف ترکمنستان پیرو عینیت و صداقت در فضای رسانه‌ای بوده و فقط اطلاعات متعادل تأیید شده و جامع را منتشر می‌کند. این صداقت و شفافیت به ویژه در شرایط فعلی برای حل مشکلات بین المللی مانند حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در افغانستان بسیار حائز اهمیت است.

ترکمنستان طرفدار جستجوی راه مطلوب و اجرای ساز و کارها و ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک برای بازگرداندن صلح در سرزمین پر رنج افغانستان است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول