اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کشاورز عقدایی محصولات خود را به نیت حاج‌قاسم صلواتی توزیع می‌کند

کشاورز روستایی گلخانه دار در شهرستان اردکان محصولات تولیدی ارگانیک خود را به صورت رایگان بین اهالی روستای فخرآباد در عقدای اردکان توزیع می کند.

کشاورز عقدایی محصولات خود را به نیت حاج‌قاسم صلواتی توزیع می‌کند

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، این روزها به واسطه شیوع گسترده ویروس کرونا و نبود آب کافی، تولید محصولات کشاورزی با کیفیت سخت‌تر از قبل شده و فقط با روحیه جهادی و صبر می‌توان در برابر مشکلات موجود نظیر بی آبی، کرونا، گرانی و خشکسالی که بلای جان کشاورزان یزدی شده مقابله کرد.

استان یزد بیش از ۲۵ سال است که درگیر خشکسالی بوده و هر سال نیز از میزان بارندگی در این استان نیز کاسته می‌شود تا جایی که کشاورزان مجبور شدند برای جلوگیری از ورشکستگی مزارع کشاورزی خود را به گلخانه‌های متعدد با آبیاری قطره‌ای تبدیل کنند.

تولید غذای کافی و سالم به عنوان یکی از مهمترین دغدغه روستائیان در استان یزد است که متأسفانه تاکنون هیچ اقدام جدی در این خصوص از سوی مسئولان انجام نشده است، اما یکی از کشاورزان یزدی در روستای فخرآباد عقدای اردکان با اراده‌ای فراتر از مشکلات موجود و با هزینه شخصی خود گلخانه‌ای ایجاد کرده تا در برابر مشکلات بایستد و تولیدات با کیفیت خود را در اختیار نیازمندان قرار دهد.

عباس قطب الدینی که گلخانه کوچک ۲۰۰ متری خود را با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی راه‌اندازی کرده به پرورش خیار سبز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و پیاز مشغول است.

شیوه متفات برداشت محصولات گلخانه عباس آقا فعالیت این کشاورز یزدی را نسبت به کشاورزان استان متمایز کرده که در ادامه از آن مطلع خواهیم شد.

وی بعد از به بار نشستن بوته‌های گلخانه، تمام محصولاتش را در اقدامی خداپسندانه به رایگان و صلواتی بین مردم روستای فخرآباد توزیع می‌کند.

قطب الدینی هدف از این کار نیک را گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و بیان کرد: تا این گلخانه سبز باشد و محصول بدهد، قطعا محصولاتش را به نیت سلامتی امام زمان (عج) و به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اختیار مردم قرار خواهم داد.

وی در خصوص نحوه آبیاری این گلخانه به فارس گفت: یزد شرایط مطلوبی به لحاظ آبی ندارد و ۲۵ سال است که در خشکسالی به سر می بریم از این رو با روش های جدید آبیاری از جمله آبیاری قطره ای نسبت به پرورش محصول اقدام کردم.

این کشاورز روستایی با تاکید بر این‌که آبیاری نوین بیش از ۸۰ درصد در مصرف آب تاثیر گذار است و بازدهی بالایی هم دارد عنوان کرد: اقلیم خشک و نیمه خشک خطه یزد و تجربیات گذشته همگی حکم می‌کند که حتی در ترسالی هم مصرف آب را با برنامه مدیریت کنیم.

به گزارش فارس، تجربه ۱۸ سال پیاپی خشکسالی نشان داده است اهمیت اجرای آبیاری های نوین تا چه حد حیاتی است و کشاورزان یزدی که در این شرایط سخت و دشوار بی آبی و تورم افسار گسیخته کشور تولید محصول دارند از یاد همنوعان خود غافل نشده و آن ها را فراموش نکرده اند.

انتهای پیام/ص

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول