اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

سرمایه‌گذاری دشمنان برای رواج بی‌ بند و باری و اهمیت توجه به حجاب و عفاف

حجاب پدیده ارزشمندی است و از حجم سرمایه گزاری دشمنان انقلاب اسلامی در خصوص بد حجابی و رواج بی بند و باری به اهمیت حجاب و عفاف پی می بریم.

سرمایه‌گذاری دشمنان برای رواج بی‌ بند و باری و اهمیت توجه به حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ ابوالقاسم خسروی سهل آبادی مدرس دانشگاه و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به مناسبت ۲۱ تیرماه؛ سالروز قیام گوهرشاد و روز عفاف و حجاب نوشت: واقعه مسجدگوهرشاد تجمع مردم متدین و ولائی مشهد در تیر ماه ۱۳۱۴ در اعتراض به قانون تغییر لباس بود، علت اصلی این تحصن اعتراض به اجباری شدن کشف حجاب و کلاه شاپو و سیاست‌های تغییر لباس، بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در مسجد گوهرشاد و اطراف آن گرد آمدند. روز در ۲۱ تیرماه و پس از آنکه تلاش نظامیان برای متفرق کردن جمعیت با مقاومت مردم رو به رو شد، راههای ورود و خروج به مسجد گوهرشاد بسته و دستور شلیک صادر شد. بدین ترتیب این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

ادیان الهی، به خاطر تناسبشان با فطرت انسان، جهت و شیوه واحدی دارند و پوشش زن از احکام مشترک همه ادیان الهی بوده و تمایل به پوشیدگی را امری درونی و فطرتی بیان داشته اند.
پوشش زن از احکام مشترک میان همه ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) است. حجاب و عفاف علاوه بر اسلام در ادیان دیگر هم مطرح بوده و به آن اهمیت می دادند. حجاب و عفاف زنان، از سنن قدیمی تمدن های بشری و رعایت آن بر زنان امری لازم و  واجب شمرده شده است  در بعضی از ادیان مثل دین یهود، مسأله حجاب سخت تر از حجابی است که اسلام واجب می داند.

حجاب یک پدیده ارزشمندی است که ضرورت آن حتی در بین اقوام و جوامع مختلف قبل از اسلام وجود داشته است حجاب را یک امر انسانی تلقّی می‌کنند.
رعایت حجاب، همانند حقیقت طلبی، کمال جوئی و عفّت خواهی، بازگشت به فطرت اصیل انسانی است؛ از این رو، رعایت حجاب ارزش گذاردن به زن و نوعی تکریم به اوست، نه دلیل بر نقص وجود او. زن با رعایت حجاب، از آلودگی مصون می‌ماند.

از حجم سرمایه گزاری دشمنان انقلاب اسلامی در خصوص بد حجابی و رواج بی بند و باری به اهمیت حجاب و عفاف پی می بریم.

 بر حسب اسناد و مدارک موجود، پاپ، از هفت هزار کشیش و کاردینال باسواد دعوت کرد، تا برای خاموش کردن اسلام نظریه ای ارائه دهند.

هفت هزار پیشنهاد داده شده، از این هفت هزار هفتصد پیشنهاد، هفت پیشنهاد و از این هفت پیشنهاد، یک پیشنهاد انتخاب شد.

پیشنهاد این بود: " اگر می خواهید چراغ دین خاموش شود، تمام دختران و زنان مسلمان را نیمه عریان بیرون بکشانید. همین که مردان مسلمان این پیکرهای نیمه عریان را دیدند و رابطه برقرار کردند، کم کم چراغ اسلام خاموش می شود."

امیرالمومنین در نامه ۴۷ نهج‌البلاغه،  می فرماید:
هر وقت خوراک و لباس تان شبیه بیگانگان می شود، بدانید قرار است ذلیل آنها شوید.

وقتی از گورباچف، رهبر کمونیست شوروی پرسیدند چه شد شوروی با آن توانش سقوط کرد، گفت: از وقتی شعبه رستوران مک دونالد در شوروی تاسیس شد، این سقوط شروع شد. لذا جامعه ای که ذائقه اش عوض شد، کل فرهنگ جامعه، آن تغییر را می طلبد.

امیرالمومنین علیه السلام ۱۴۰۰ سال پیش از گورباچف کمونیست می فرمایند: " امت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم خوار و ذلیل نخواهد شد مگر در روزگاری که غذای بیگانگان را بخورد و لباس بیگانگان را بپوشد!"

عبرت آندلس نشان داد، هر جا که غربی‌ها تصور کنند، تمدنی در حال شکل‌گیری است و اسلام نقش اول آن است وارد کارزار می‌شوند. ابتدا با زور و سر نیزه ورود می‌کنند، اگر میسر بود، خوب است و اگر نبود وارد فاز تهاجم فرهنگی می‌شوند.

 استاد شهید مطهری، انحطاط و سقوط اندلس را از نظر داخلی به یک سلسله عوامل درون زای فساد و تباهی فکری و اجتماعی پیوند زده است و غرق در بی‌حجابی، شهوت را عامل این موضوع می‌دانستند.
شهید مطهری: «بنابراین اولین کار برای تسخییر یک کشور تسخییر فرهنگی آن کشور است و فتح قلب آنهاست. یکی از مهمترین وسلیه‌هایی که تمدن غربی از آن برای پیشبرد اهداف خود سرمایه گذاری کرده است، بهره‌برداری از رواج فساد اخلاقی است که فرهنگ خود را به وسیله آن غلبه کند»

امروز هیچکس نمیتواند انکار کند که فوریترین هدف دشمنان جمهوری اسلامی، تسخیر پایگاههای فرهنگی در کشور است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای دامت عزه الشریف سال ها است خطر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را به مجموعه های فرهنگی و دولتمردان متذکر شده اند:  "دشمن از راه اشاعه‌ی فرهنگ غلط - فرهنگ فساد و فحشا - سعی میکند جوانهای ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی میکند، یک «تهاجم فرهنگی» بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگی» یک «غارت فرهنگی» و یک «قتل عام فرهنگی» است. ۱۳۷۱/۰۴/۲۲

من یک وقت گفتم دشمنان «شبیخون فرهنگی» می‌زنند. این ادعا راست است و خدا میداند که راست است. بعضی نمیفهمند؛ یعنی صحنه را نمیبینند. کسی که صحنه را میبیند، ملتفت است که دشمن چه‌کار میکند و میفهمد که شبیخون است، و چه شبیخونی هم هست! ۱۳۷۲/۰۲/۱۵

در مجموع امروز تمام توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در ناتوی فرهنگی در زمینه‌های مختلف، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای جلوگیری از احیاء تمدن نوین اسلامی است.

 امید است دولت انقلابی در کنار قوه قضائیه انقلابی و مجلس انقلابی در عرصه جهاد فرهنگی با مدیریت جهادی اقدامات موثر و ماندگار در حوزه عفاف و حجاب داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول