اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

جدیدترین تحولات نبرد بیضاء؛ نزدیک شدن نیروهای صنعاء به آخرین پناهگاه القاعده

ارتش و کمیته‌های مردمی تسلط خود بر تمام مناطق شهر الزاهر در جنوب البیضاء را تکمیل کردند و به آخرین پناهگاه گروهک القاعده در شرق البیضاء نزدیک شده‌اند.

جدیدترین  تحولات نبرد بیضاء؛ نزدیک شدن نیروهای صنعاء به آخرین پناهگاه القاعده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و متحدانش از یازدهم تیرماه عملیاتی نظامی موسوم به «النجم الثاقب» را در استان «البیضاء» واقع در مرکز یمن آغاز کرد و مانور تبلیغاتی زیادی بر روی آن داد اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در یک ضد حمله به ائتلاف سعودی در این استان بخش‌های مهمی را در این جبهه از جمله شهر «الزاهر» را پس‌ بگیرند.

روزنامه «الاخبار» درباره آخرین تحولات در این باره نوشت، ارتش و کمیته‌های مردمی تسلط خود بر تمام مناطق شهر الزاهر در جنوب البیضاء را تکمیل کردند، به سمت شهر «الصومعه» پیشروی داشته‌اند و به آخرین پناهگاه گروهک القاعده در شرق البیضاء نزدیک شده‌اند.

منابع محلی در این باره گفتند، درگیری‌ها در جبهه‌های الصومعه و «الحازمیه» در شرق البیضاء همچنان ادامه دارد و نیروهای صنعاء تسلط خود را بر مناطق «المحصن، الغول، مذسی و جبل سوداء غراب» در ۴۸ ساعت گذشته تکمیل کرده‌اند و نبردها به «آل برمان، الحبج و عینه» آخرین مناطق الزاهر که چسبیده به شهر «الیافع» در استان «لحج» (جنوب یمن) هستند، ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، قبایل یافع به شبه‌نظامیان «العمالقه» اجازه عبور از مناطق خود را نداده‌اند زیرا به توافق با «انصارالله» مبنی بر عدم اجازه به هر نیروی متجاوزی برای نفوذ به مناطق تحت تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی پایبند هستند. این باعث شده که نماینده ائتلاف سعودی-اماراتی در عدن قبایل یافع را به بمباران مناطقشان با جنگنده تهدید کند.

در ادامه این گزارش آمده، ریاض پس از میانجی‌گری‌های قبیله‌ای و از بیم عکس‌العمل‌های احتمالی ارتش صنعاء، قول تقویت مناطق مرزی میان یافع و بیضاء را با استقرار سه تیپ داد اما پس از شکست الزاهر این تعهد خود را زیر پا گذاشت و نیروهای متحد امارات «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) از بیم کشیده شدن نبرد به مناطق تحت نفوذش، این مناطق مرزی را بستند.

از سوی دیگر منابع نظامی به روزنامه اماراتی «البیان» گفتند، ابوظبی نیروهای بیشتری از العمالقه وارد جبهه‌های نبرد در اطراف شهر البیضاء مرکز استان البیضاء کرده است.

این روزنامه مدعی شد، نیروهای مذکور تنها هفت کیلومتر با شهر البیضاء فاصله دارند و درگیری‌های شدیدی میان آنها و ارتش و کمیته‌های مردمی در جریان است.

ائتلاف سعودی از عناصر القاعده نیز در این نبرد استفاده کرده است. در همین زمینه، این گروهک با انتشار بیانیه‌ای به این همراهی اذعان کرد. القاعده در این بیانیه اعلام کرده، در جنگ در الصومعه و الزاهر در استان البیضاء در مرکز یمن کنار نیروهای ائتلاف سعودی بوده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول