اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمریکا کاروان جدیدی از تسلیحات و تجهیزات لجستیک وارد سوریه کرد

نیروهای آمریکایی یک کاروان دیگر از سلاح، مهمات و تجهیزات لجستیک را از عراق وارد خاک سوریه کردند.

آمریکا کاروان جدیدی از تسلیحات و تجهیزات لجستیک وارد سوریه کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، از ورود یک کاروان جدید حامل تسلیحات، مهمات و تجهیزات لجستیک از عراق و گذرگاه غیرقانونی «الولید» به حومه «الحسکه» خبر داد.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه محلی در حومه «تل حمیس» در گفت‌وگو با سانا اعلام کردند که یک کاروان شامل ۳۷ خودرو از جمله چندین کامیون حامل اسلحه، مهمات و تجهیزات لجستیک و سه خودروی سنگین حامل خودروهای زرهی نظامی جدید، هشت خودروی سنگین حامل جعبه‌های استتار شده، از خاک عراق وارد ناحیه تل حمیس شدند و از آنجا به سوی چند پایگاه نظامی آمریکایی در حومه حسکه حرکت کردند.

به گفته این منابع، از زمان ورود این کاروان به خاک سوریه، سه خودروی زرهی نظامیان آمریکایی و سه خودرو شاسی بلندکه مسلسل‌های مختلف بر آن‌ها سوار شده بود و متعلق به شبه نظامیان «قسد» (نیروهای دموکراتیک سوریه) بود، این کاروان را همراهی می‌کرد.

بخش‌های زیادی از خاک استان‌های الحسکه،دیرالزور و الرقه در شمال و شمال شرق سوریه که غنی از منابع انرژی است، در اشغال گروه شبه نظامی موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (با اکثریت شبه نظامیان کُرد) قرار دارد که مورد حمایت ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به فرماندهی آمریکاست.

اشغالگران آمریکایی در هفتم ماه جاری میلادی نیز یک کاروان شامل ۴۴ خودرو از جمله چندین تانکر نفت، کامیون‌های یخچال‌دار و خودروهای حمل کننده بولدوزر را از طریق گذرگاه الولید وارد اراضی سوریه کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول