اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش متوسط دما تا 2 درجه‌ در اغلب نقاط کشور/ بارش باران در چندین استان تا پایان هفته

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از چهارشنبه تا پایان هفته شدت بارش‌ها در مناطقی نظیر سواحل خزر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات تهران، خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش می‌یابد از کاهش متوسط یک تا 2 درجه‌ای دما در اغلب شهرها خبر داد.

کاهش متوسط دما تا 2 درجه‌ در اغلب نقاط کشور/ بارش باران در چندین استان تا پایان هفته

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا بارش پراکنده در سواحل خزر داریم و از چهارشنبه 23 تیر تا پایان هفته بر شدت بارش‌ها در این منطقه افزوده می‌شود.

وی افزود: روز آینده 22 تیر در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، اردبیل، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران و سمنان بارش پراکنده داریم که از چهارشنبه تا پایان هفته بر شدت‌ بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: دمای هوا از چهارشنبه تا پایان هفته به طور میانگین یک تا 2 درجه در سطح کشور کاسته می‌شود.

ضیائیان ادامه داد:‌ از چهارشنبه در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان، شرق فارس و جنوب شرق این استان خصوصاً در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم که این وضعیت تا پایان هفته تداوم دارم و روز جمعه 25 تیر در این مناطق تشدید می‌شود.

وی گفت: در پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شد.

ضیائیان گفت: از امروز تا چهارشنبه سرعت وزش باد در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، اصفهان، خوزستان، ایلام، بوشهر و استان مرکزی افزایش می‌یابد که در برخی ساعات وقوع گردوخاک محتمل است

وی افزود: در پنج روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و وزش باد نیز روز آینده در تهران محتمل است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 38 و 23 درجه خواهد بود

ضیائیان اضافه کرد:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 14 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول