اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ۶ ماه دیگر تمدید شد

شورای اروپا با اتهام‌زنی به روسیه درباره «بی‌ثبات» کردن اوکراین اعلام کرد، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ۶ ماه دیگر تمدید شد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ۶ ماه دیگر تمدید شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا در ادامه فشارهای خود علیه روسیه در رابطه با تحولات اوکراین، تحریم‌های خود علیه مسکو را برای ۶ ماه دیگر تمدید کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، شورای اروپا با صدور یک بیانیه اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با اوکراین که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ اعمال شد، برای ۶ ماه دیگر تمدید شده است.

در بیانیه این نهاد عالی اتحادیه اروپا، ادعا شده که اقدامات ثبات‌زدای روسیه در اوکراین به ویژه در مناطق شرقی این کشور و اشغال منطقه کریمه ادامه دارد.

شورای اروپا از مسکو خواسته است که تعهدات خود در قبال توافقات «میسنک» به منظور پایان درگیری در مناطق شرقی اوکراین را «به صورت کامل اجرا کند». این توافق با میانجیگری آلمان و فرانسه میان سران این دو کشور عضو اتحادیه اروپا با روسیه و اوکراین در سال ۲۰۱۵ امضا شد.

 سال ۲۰۱۴ با ساقط کردن دولت روس‌گرای «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور وقت اوکراین با حمایت برخی کشورهای اروپایی و آمریکا و روی کار آمدن دولت غربگرا، روابط کی‌یف با مسکو به شدت متشنج شد.

همزمان با این تحولات، مناطق شرقی اوکراین که اکثریت جمعیت آنها را روس‌تبارها تشکیل می‌دهند، به صحنه درگیری آنها با ارتش اوکراین تبدیل شد و کار به جایی رسید که دو منطقه لوهانسک و دونتسک، اعلام جمهوری خودخوانده کردند و از آن زمان درگیری‌ها ادامه دارد.

همچنین در منطقه شبه جزیره کریمه، درباره استقلال از اوئکراین و الحاق به فدراسیون روسیه همه پرسی انجام شد و اکثریت ساکنان این منطقه به الحاق به مسکو رای مثبت دادند.

اوکراین به همراه آمریکا و کشورهای غربی دیگر، همه پرسی منجر به الحاق کریمه به روسیه را غیرقانونی خواندند و مسکو را به اشغالگری متهم کردند.

پاسخ هماهنگ واشنگتن و کشورهای اروپایی، اعمال فشارهای مختلف به روسیه بوده و اتحادیه اروپا از آن زمان دست به تحریم روسیه زده است.

طبق بیانیه شورای اروپا، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با اوکراین، تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰) تمدید شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول