اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس من| شرایط مناسب زیارت در حرم مطهر امام رضا (ع) فراهم است

به دنبال ثبت مطالبه‌ای مبنی بر «بازگشایی ضریح مطهر امام رضا (ع)» در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس به پی‌گیری موضوع از سوی مسئولان آستان قدس رضوی و مشاهده میدانی در حرم مطهر رضوی پرداخت.

فارس من| شرایط مناسب زیارت در حرم مطهر امام رضا (ع) فراهم است

خبرگزاری فارس- گروه حج و زیارت و وقف- مهدی احمدی: به دنبال ثبت مطالبه «درخواست بازگشایی ضریح مطهر امام رضا (ع)» در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس، خبرنگار این رسانه به پی‌گیری موضوع از سوی مسئولان آستان قدس رضوی و مشاهده میدانی در حرم مطهر رضوی پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده برای بازگشایی حرم مطهر امام رضا‌ (ع) و روضه منور رضوی تقدیم می‌شود.

همچنین برای مشاهده مطالبه بازگشایی ضریح مطهر امام رضا (ع) در سامانه فارس من می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

امکان زیارت امام رضا (ع) با رعایت نظم و فاصله‌گذاری اجتماعی فراهم است

روضه منوره و ضریح مطهر رضوی پس از محدودیت‌های ابتدای سال ۱۳۹۹ بازگشایی شده و به طور مطلوب و مناسبی با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و با نظمی خاص همه عاشقان و زائران علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام می‌توانند مضجع نورانی این امام عزیز را زیارت کنند.


مسیر زیارت مضجع نورانی امام هشتم

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و مراجع است

این شیوه فعالیت حرم در شرایط فعلی با توجه به ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید و حتی عموم مردم به ویژه متدینین نیز است، با استقبال زائران روبرو شده است.

آستان قدس رضوی آماده بازگردادن شرایط زیارت به پیش از شیوع کرونا البته با تأیید ستاد مقابله با کرونا است

طبق گفته مسئولان آستان قدس رضوی، آنها پیگیر هستند تا با فراهم آوردن شرایط و تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا، به سرعت شرایط زیارت به ویژه در روضه منوره به قبل از شیوع این بیماری بازگردد و دلدادگان اهل بیت علیهم‌السلام بتوانند با همان شور و احساس از این فضای قدسی بهره ببرند.


رعایت دستور‌العمل‌ها توسط زائران و مجاوران حرم امام رضا (ع)

امکان تشرف به روضه منوره رضوی از همه صحن‌های حرم وجود دارد

ضمناً براساس مشاهدات میدانی مسیر‌های تشرف به روضه منوره  از طرف تمامی صحن‌ها فراهم شده و طی این مدت، مسیر تشرف بین خواهران و برادران جابجا شده و این امکان فراهم آمده تا پس از سال‌ها برای زائران امکان حضور در اماکن مقدس اطراف روضه منوره که در دسترس نبود، میسر شود و در مسیرهای تشرف و در مجاورت روضه منوره، مکان‌هایی مناسب جهت استقرار و خواندن قرآن، ادعیه وارده و نماز زیارت و ... هم پیش‌بینی شده است.

اختصاص مسیر‌های اختصاصی زیارت برای سالمندان و معلولان

نکته قابل توجهی که در این مسیرهای زیارتی به عنوان اقدامی مثبت و ارزشمند به چشم می‌آید این است که آستان قدس رضوی، مسیرهای اختصاصی برای زائران سالخورده، معلولان و توان‌یابان به سمت مضجع نورانی امام رضا علیه‌السلام فراهم آورده که از نزدیک و در آرامش به زیارت ضریح مطهر رضوی مشرف شوند.


تشرف سالمندان به حرم امام رضا (ع)

رضایت زائران از شرایط حرم و رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی

خوشبختانه قریب به اتفاق زائران نیز با درک وضعیت موجود، رعایت کامل و مناسبی دارند و آستان قدس رضوی نیز با بکارگیری صدها خادم سلامت و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی بصورت رایگان، فرصت بهره‌مندی همه دلدادگان از فضای معنوی حرم مطهر امام هشتم (ع) را فراهم کرده است.

به گزارش فارس اواخر سال ۱۳۹۸ و در پی شیوع کرونا همه آستان‌های مقدس کشور از جمله آستان نورانی امام رضا (ع) تعطیل شدند و مسئولان آستان قدس رضوی طی تلاشی چند‌ماهه شرایط را برای رعایت‌ دستور‌العمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فراهم کردند تا حرم دوباره بازگشایی شود.

در ادامه موضوع رعایت‌دستور‌العمل‌ها امکان حضور زائر در رواق‌ها و همچنین مسیرهای منتهی به ضریح مطهر فراهم شد و با نظر مثبت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مسیر‌هایی برای زیارت مضجع نورانی امام هشتم فراهم شد تا جایی که هم‌اکنون زائران با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امکان زیارت امام هشتم را تا فاصله چند متری دارند.

اقدامات آستان قدس رضوی در ایام شیوع کرونا رضایت کامل زائران و مسئولان دستگاه بهداشتی کشور را در پی داشته تا جایی که سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار اخیرش با حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از این آستان برای رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی گفت: رعایت دستور‌العمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در آستان قدس رضوی موجب دلگرمی ما است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول