اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قدرت‌نمایی روسیه مقابل ناتو با برگزاری رزمایش بزرگ در سیبری

ارتش روسیه از برگزاری یک رزمایش عظیم زمینی در سیبری و با مشارکت هزاران نیرو و تجهیزات مختلف نظامی خبر داد.

قدرت‌نمایی روسیه مقابل ناتو با برگزاری رزمایش بزرگ در سیبری

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از برگزاری رزمایش عظیم زمینی با مشارکت پنج هزار پرسنل نظامی در منطقه «سیبری» با بکارگیری انواع تجهیزات نظامی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که این رزمایش برای حفظ آمادگی رزمی برگزار می‌شود و نیروهای بخش مرکزی روسیه در این رزمایش که در مناطق «نووسیبریسک»، «کمروو»،«آلتی» و هچنین «جمهوری تایوا» برگزار می‌شود، شرکت دارند.

 در این تمرینات، نیروهای حاضر قرار است با تجهیزات نظامی در مناطق تعیین شده در عملیات مختلف از جمله تجسس و شناسایی با دشمن فرضی مقابله کنند.

منطقه مرکزی، بزرگترین منطقه نظامی در روسیه است. این منطقه در قلمرو ولگا، اورال و مناطق یکپارچه سیبری و ۲۹ منطقه روسیه بنا شده است. از نظرساختاری، منطقه نظامی مرکزی شامل برخی تاسیسات خارج از کشور از جمله «پایگاه نظامی ۲۰۱» در تاجیکستان، «پایگاه نظامی کانت» در قرقیزستان و واحدهای مستقر در خاک قزاقستان  نیز می‌شود.

این در حالی است که روسیه از برگزاری رزمایش دریایی در شبه‌ جزیره «کریمه» همزمان با خاتمه رزمایش ناتو و اوکراین(رزمایش نسیم دریا) در منطقه نیز خبر داده است. ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه روز دوشنبه متشکل از ناوچه‌های موشک‌انداز «آدمیرال گریگوروویچ» و «آدمیرال اِسِن» در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمرینات نظامی از جمله شلیک گلوله‌های توپخانه از دو کشتی جنگی بزرگ به سمت اهداف دریایی و هوایی فرضی در آب‌های نزدیک کریمه انجام داده است.

 رزمایش موسوم به «نسیم دریا» که توسط اوکراین و ایالات متحده برنامه‌ریزی شده بود، بعد از افزایش تنش‌ها بین ناتو و مسکو بعد از شلیک اخطار نظامیان روس به سمت کشتی انگلیسی متجاوز، به مدت ۲ هفته از تاریخ ۲۸ جولای تا ۱۰ ژوئن انجام گرفت.

پیش از شروع رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواستار لغو این اقدام تنش‌زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می‌کند. پیش از این نیز سفارت روسیه در در واشنگتن با تاکید برحمایت مسکو از تمامیت ارضی خود تاکید کرد که رزمایش ناتو در دریای سیاه تحریک‌آمیز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول