اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آسیب جدی قطع برق به صنایع هرمزگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از آسیب جدی قطع مکرر برق در این استان به صنایع تولیدی خبر داد و گفت: خسارت‌های سنگین به صنایع مستقر در استان با قطعی‌های اخیر برق تحمیل شد.

آسیب جدی قطع برق به صنایع هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج حیدری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با محوریت تامین برق صنایع فولادی و سیمان استان، با اشاره به اهمیت تامین برق این صنایع، اظهار کرد: غیر فعال بودن واحدهای بزرگ فولادی و سیمانی چالش‌های بسیاری برای کشور و هرمزگان در زمینه تولید محصولات فولادی، سیمان و اشتغال ایجاد می‌کند.

وی افزود: غیرفعال بودن واحدهای بزرگ فولادی و سیمانی تاثیر مستقیم بر روی زندگی مردم، پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازها ایجاد خواهد کرد و باعث افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز جهت ساخت و سازها و ایجاد بازار سیاه در بازار این محصولات خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و جایگاهی که هرمزگان در اقتصاد ملی در کم اثر کردن فشار تحریم‌ها با ارز آوری صنایع فولادی برای کشور دارد، ضروری است در اعمال خاموشی‌های هرمزگان در بخش خانگی و صنایع فولادی و سیمانی از سوی وزارت نیرو تجدید نظر اساسی شود.

حیدری افزود: برخی صنایع مستقر در هرمزگان و همچنین برخی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کارکرد ملی دارند و ضروری است تامین برق آنها جز سهمیه هرمزگان محسوب نگردد و برق دستگاه‌ها و صنایع ملی جداگانه تامین شود و در این خصوص استثنا قائل شوند تا صنایع هرمزگان در تامین برق با چالش مواجه نشوند.

وی افزود: خلل در تامین برق صنایع هرمزگان در هفته‌های اخیر آسیب جدی به بخش تولید این صنایع وارد کرده است و ضروری است وزارت نیرو با اتخاذ تدابیر مناسب مشکل تامین برق صنایع هرمزگان با اختصاص سهمیه ویژه مرتفع نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: عدم تامین برق صنایع تبعات بسیاری در حوزه تولید و اشتغال به همراه دارد و اثر مستقیم بر زندگی مردم خواهد داشت.

حیدری گفت: صنایع در حوزه مبارزه با ویروس کرونا با انجام مسؤولیت‌های اجتماعی همواره پیشگان بوده‌اند و اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌های کشور را در شرایط کنونی صنایع فولادی تامین می‌کنند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول