اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

«سینوواک« و «سینوفارم» 110 میلیون دز به سبد کواکس ارائه می‌کنند

شرکت داروسازی «سینوفارم» و شرکت زیست‌دارویی سینوواک در پکن اعلام کردند: ۱۱۰ میلیون دز از واکسن تولیدی خود را به سبد کواکس ارائه می‌دهند.

«سینوواک« و «سینوفارم» 110 میلیون  دز به سبد کواکس ارائه می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، شرکت داروسازی «سینوفارم» و شرکت زیست‌دارویی سینوواک در پکن اعلام کردند: ۱۱۰ میلیون دز از واکسن تولیدی خود را به سبد کواکس ارائه می‌دهند.

کواکس (مخفف دسترسی جهانی به واکسن کووید ۱۹) یکی از سه ستون برنامه‌ی بین‌المللی «دسترسی به ابزار‌های کووید ۱۹» است که سازمان جهانی بهداشت، کمیسیون اروپا و فرانسه در ماه آوریل آن را در پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا بنیان گذاشتند. این برنامه با هدف ارائه‌ دسترسی ابتکاری و عادلانه به روش‌های تشخیص، درمان و واکسن کرونا، دولت‌ها، نهاد‌های بهداشت جهانی، تولیدکنندگان، دانشمندان، بخش خصوصی، جامعه‌ی مدنی و افراد نیکوکار را گرد هم می‌آورد.

برهمین اساس، توزیع کننده واکسیناسیون جهانی کووید ۱۹ (کواکس)، طبق اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی (Gavi)، بیش از ۱۰۰ میلیون دز از شرکت‌های چینی سینوفارم و  سینوواک دریافت خواهد کرد.

اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی گفت: این توافق نامه‌ها، در شرایطی که نوع دلتا خطر جدی برای سیستم‌های بهداشتی به وجود می‌آورد، شروع به ایجاد ۱۱۰ میلیون دز بلافاصله در دسترس شرکت کنندگان در مرکز کواکس، با گزینه‌هایی برای دزهای اضافی خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول