اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پرواز تا پردیس/ نگاهی دوباره به ماجرای انتقال هواپیمایی غول‌پیکر به پردیس

مستند پرواز تا پردیس به ماجرای انتقال و جابجایی هواپیمای ایلوشن 62 به پارک فناوری پردیس که برای نخستین بار در کشور انجام شد می‌پردازد.

پرواز تا پردیس/ نگاهی دوباره به ماجرای انتقال هواپیمایی غول‌پیکر به پردیس

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، همه چیز مثل همیشه بود. مردمی که روزانه برای کار از پردیس حرکت کرده به تهران می‌آیند و بالعکس، مانند همیشه در حرکت بودند. اما این بار با ترافیک سنگین‌تری همراه شدند که دلیل آن را نمی‌دانستند.

در میانه راه هواپیمایی دیده شد که بزرگ، اما بدون دم و بال بود. این صحنه برای همه کسانی آن را دیده‌اند، کنجکاوی و جذابیت خاصی داشت. نمی‌دانستند آیا این یک مانور است؟ یا بی‌اطلاع آنها در منطقه رودهن فرودگاهی تأسیس شده است؟  در غیر این صورت وجود چنین هواپیمایی کنار جاده جاجرود منطقی به نظر نمی‌رسید.

در همان دقایق نخست، شایعاتی در این زمینه ایجاد شد و هرکسی چیزی می‌گفت. عکس‌های آن به سرعت در جامعه مجازی دست به دست شد. هواپیمایی برای یک مانور!، هواپیمای سقوط کرده!، هواپیمایی قرار است از پردیس پرواز کند، پردیس دارای فرودگاه اختصاصی شده است و غیره. اینها شایعاتی بود که گمان‌های ایجاد شده شبکه های مجازی در رابطه با هواپیمایی که متوقف در جاده جاجرود بود ایجاد کرد.

اما در حقیقت هیچ‌کدام این مسائل در کار نبود. این یک هواپیما بود که حتی قادر به پرواز نبوده و برای ایجاد مرکز کاربردی علمی، تحقیقاتی و آموزشی و ایجاد یک کریدور مخصوص برای آموزش هوایی و هوانوردی ویژه دانش آموزان و دانشجویان به پارک فناوری پردیس معاونت علمی در حال انتقال بود. در حالی که بالها و دم آن پیش از این در قطعه‌های مختلف جدا و منتقل شده بودند.

در ادامه برای شنیدن ماجرای این هواپیما ویدئوی زیر را مشاهده کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول