اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

وزارت بهداشت آمریکا: افرادی که دو دز واکسن زده‌اند به دز تقویت کننده احتیاج ندارند

سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: افرادی که دوره کامل واکسیناسیون را گذرانده‌اند، نیاز به دز تقویت‌کننده ندارند.

وزارت بهداشت آمریکا: افرادی که دو دز واکسن زده‌اند به دز تقویت کننده احتیاج ندارند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده  آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: افرادی که دوره کامل واکسیناسیون را گذرانده‌اند، نیاز به دز تقویت‌کننده ندارند. 

میکائیل دولستن، مدیر ارشد علمی فایزر هفته گذشته از آژانس دارویی آمریکا متقاضی مجوز برای دز سوم واکسن با توجه به شرایط همه‌گیری شده بود. 

فایزر هفته گذشته گفت که بنا به شواهد در دسترس نسبت به کاهش آنتی‌بادی پس از ۶ ماه و شیوع گونه  بسیار مسری دلتای ویروس کرونا از مقررات قانونی آمریکا خواسته است تا دز تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ این شرکت را تأیید کنند.

سخنگوی  وزارت بهداشت گفت: مقامات «HHS» روز دوشنبه در مورد آخرین اطلاعات واکسیناسیون  با فیزر یک جلسه توجیهی داشتند و بحث و گفتگو در مورد زمان و نیاز به دزهای تقویت کننده در آینده ادامه خواهد یافت.

فایزر گفت که قصد دارد داده‌های قطعی‌تر را در یک مجله معتبر منتشر کند.

شارون کاستیلو، سخنگوی فایزر گفت:  شرکت فایزر و دولت ایالات متحده در جلوگیری از ویروسی که باعث کووید ۱۹ می‌شود، فوریت مشترکی دارند و ما همچنین توافق می‌کنیم که داده‌های علمی گام‌های بعدی در روند نظارتی دقیق را  حکم کند.

شیوع نوع دلتا  که ابتدا در هند کشف شد و اکنون شکل غالب عفونت‌های ویروس کرونا در بسیاری از کشورها است، این نگرانی را ایجاد کرده است که آیا واکسن‌های موجود از محافظت کافی برخوردار هستند یا خیر. چندین متخصص می‌گویند اگر افزایش قابل توجهی در بستری شدن در بیمارستان یا مرگ و میر در بین افراد واکسینه شده وجود داشته باشد، تزریق دز تقویت کننده ضرروی است. از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفت کشورهای ثروتمند نباید برای افراد واکسینه شده خود دزهای تقویت کننده سفارش دهند در حالی که کشورهای دیگر هنوز واکسن  کووید ۱۹ دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول