اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

3 گزینه احتمالی دولت برای وزارت ورزش و جوانان

در صورتی که زمان زیادی تا معرفی کابینه منتخب مردم باقی نمانده،‌ به نظر می رسد می توان ترسیم دقیقی از نامزدهای وزارت ورزش و جوانان داشت.

3 گزینه احتمالی دولت برای وزارت ورزش و جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس، هرچه به ۱۴ مردادماه روز‌ تحلیف ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، گزینه‌ها برای وزارت‌خانه‌های مختلف جدی تر می‌شوند.
یکی از وزارت‌خانه‌های مهم در دولت، وزارت ورزش و جوانان است که متاسفانه در دوره‌های گذشته کم‌توجهی زیادی در این مورد صورت گرفته بود. همیشه مثلی وجود داشت که هر کسی که در دولت پستی نمی‌گرفت و جامانده از مقام بود، به ورزش می‌آمد که متاسفانه سرانجام کار این شد که یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین وزارت‌خانه‌های دولت اصلا حال و روز خوبی ندارد.
زمانی که حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به عنوان منتخب ملت معرفی شد، در برنامه‌ها و جلساتی که با اهالی ورزش داشت، چند پارامتر مهم را به عنوان شاخص برای معرفی وزیر ورزش معرفی کرد. "ورزشی، جوان، کاری و انقلابی بودن: چهار عنصر مهمی بود که رئیسی چندین بار در صحبت های خود به آن پرداخته بود. در واقع منتخب مردم شاخص‌های خود را برای معرفی وزیر ورزش عنوان کرده بود.
در کنار این مولفه‌ها یکی از کلیدی ‌ترین شاخص‌ها، نزدیکی به خود دولت و سابقه کار اجرایی در ارکان مختلف است. مطمئنا اگر وزیر ورزش آینده قرابت خوبی با دولت و حجت الاسلام رئیسی داشته باشد، بسیاری از مصائب ورزش و جوانان را می‌توانند با همفکری و همیاری هم حل کنند و باعث نشاط عمومی و آرامش در جامعه شوند.
 اگر این مولفه‌ها و صحبت‌های رئیسی را کنار هم بگذاریم، شاید تعداد کاندیداها برای پست وزارت ورزش به تعداد انگشت های یک دست هم نرسد.
حمید سجادی، محمد آخوندی و سیدعبدالله ارجائی سه گزینه‌ای هستند که بیش از کاندیداهای دیگر که مطرح شده اند، به این شاخص‌ها نزدیک هستند و می‌توانند باری از ورزش کشور بردارند. البته، از کیومرث هاشمی نیز نام برده می شود که به نظر می رسد چندان جدی نباشد و حذف شده به شمار می رود. با این تفاصیل، سه گزینه‌ای موجود در کنار سوابق ورزشی، با سابقه اجرایی و مدیریتی که دارند، می‌توانند موجب تحولاتی در این حوزه این روزها بحرانی شوند.

در زیر به اختصار نگاهی گذرا به سوابق این سه کاندیدا داریم:

محمد آخوندی

وی مدیرکل سابق سازمان تربیت بدنی، عضو هیات مدیره باشگاه های سایپا و پرسپولیس، معاون بنیاد احسان برکت و ... بوده است. وی در انتخابات اخیر شورای شهر تهران، با رای بالا و قاطعی وارد ساختمان خیابان بهشت شد. آخوندی را شخصی در طراز گفتمان انقلاب اسلامی و مدیری می دانند که می تواند ورزش کشور را از منجلاب کنونی نجات دهد. البته، حضور وی در شورای شهر به عنوان منتخب مردم، شاید منجر به این شود که در این لیست نماند.

حمید سجادی

سیدحمید سجادی ۵۳ ساله و دونده سابق دوهای استقامت و مدیر ورزشی است که در اواخر خرداد 1390 از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما با ۱۳۷ رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند. وی در زمان وزارت محمد عباسی به عنوان معاون وی انتخاب شد و به مدت دو سال معاون وزیر ورزش بود. وی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است.

سید عبدالله ارجائی شیرازی

نامزد ۴۰ ساله مشهدی وزارت ورزش و جوانان از بازیکنان سابق بسکتبال در رده ملی، استانی و عضو فعلی هیئت رئیسه بسکتبال خراسان رضوی است. ارجائی هم اکنون مدیرعامل بنیاد 15 خرداد کشور و در گذشته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، رئیس هیئت مدیره خانه ورزش استان خراسان رضوی و معاون و فرماندار شهرستانهای فاروج و مشهد بوده، او جوانترین گزینه وزارت ورزش است.

کیومرث هاشمی

وی معاون سابق سازمان تربیت بدنی، قائم مقام سابق وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم و رئیس سابق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران است. وی جزو آن دسته از افرادی بود که هم در دولت اصلاحات، هم در زمان احمدی‌نژاد و هم در دولت روحانی صاحب منصب بوده و به نوعی، در ترسیم وضعیت نابسامان کنونی، نقش آفرین جدی بوده است. او ۵۷ ساله است.

 

با این تفاسیر، باید دید از بین این سه نفر که محتمل‌ترین گزینه ها برای وزارت ورزش و جوانان هستند، کدام یک سکان ‌دار ریاست ساختمان سئول خواهند شد. البته، باید توجه داشت که تا معرفی فهرست کابینه پیشنهادی، ممکن است تغییراتی صورت گیرد اما با توجه به شاخص های رئیس جمهور منتخب و مذاکراتی که صورت گرفته، فعلا این سه نفر در راس احتمالات قرار دارند.
هر کدام از این گزینه ها در صورت رسیدن به پست وزارت ورزش و جوانان، باید عقب ماندگی‌ها و پسرفت های این چندساله را به سرعت جبران کنند. همان طور که حجت الاسلام رئیسی بارها تاکید داشته، به صورت جهادی عمل کنند تا بتوانند باعث موفقیت روزافزون ورزش کشور شوند و بدانند که ورزش در دولت سیزدهم یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول